Kulturkrock 2

Har märkt att jag, på The Village i alla fall är ganska ung. Många är runt 20 och många fler över det. Men inte gör det något. Men då är det märkliga att man dagligen får höra kommentarer som följande:

Jag träffade Anna från Mexico när hon tvättade här om kvällen:
"Hey Anna! Vad gör du?"
"Jag tvättar för första gången i mitt liv"
"Oj, är inte du typ 22?"
"Jo men i Mexico har alla en hemhjälp så jag slipper göra det"

Riktigt spännande

Idag pratade jag med Nir när vi lagade kvällsfika

"Kolla kolla jag gör min första te kopp någonsin!"
"Har du aldrig gjort Te förut?"
"Jag har gjort kaffe en gång faktiskt"
"Men hur kan du inte har gjort te förut?"
"I Indien har jag folk som gör te åt mig, varför skulle jag göra det?"

Jo jag undrar samma sak, jag måste flytta till ett U-land och bli lite vit kung snart! Love it!

BTW, ska antagligen till Fiji på höstlovet, mycket spännande

1 kommentarer:

Anonym | 2 augusti 2008 kl. 06:44

Hahaha!