Momento

Sitter nu på rummet och tittar ut över ett svart The Village. Klockan är 19:44 men det har vart mörkt i timmar. Axel är på lektion tillsammans med våra svenska vänner Gustav och Jimmy och när de har slutat så ska vi ha en BBQ. Har spenderat eftermiddagen med att handla tills veckan och framförallt tills i kväll. Samt ordnat om på datorn så jag nu ska använda MAC istället för Windows.

I morse hade jag Economics for Managers vilket verkar bli det absolut svåraste ämnet. Dock så har vi Kevin Spacy som lärare och han verkar veta vad han gör så det ska nog gå bra. Känner mig dock lite stressad just nu då det plötsligt blev väldigt mycket att läsa i alla ämnen men samtidigt så är det också den utmaningen jag har letat efter.

Satt precis och kollade igenom alla bilder jag har tagit här hittills, bara 500st än så länge så det måste jag bättra mig på. När jag satt och bläddrade bland alla minnen så slog det mig, om bara några timmar så har jag vart här i en månad. Det var bara en månad sedan jag och Axel sade hej då till familjen och vännerna och tog ett stort steg rakt över jordklotet och hamnade på andra sidan.

Ärligt måste jag säga att det känns som en evighet. Det känns som flera år sedan jag satt på taket till den röda Cheva pickupen och skrålade studentsånger med August, Ch, Rikard och alla andra. Det känns som en evighet sedan jag och Pontus åkte fritt fall med Filip och Fredrik. Trots att det bara är lite mer än en månad sedan.

Man växer verkligen som människa om man gör något som vi har gjort, på något sätt har man kommit ner på jorden och faktiskt börjat förstå hur det är att ha ett liv och trots vissa motgångar så är det ändå det här jag vill göra! Vi har redan börjat planera vad vi ska göra på loven, när och hur vi ska flytta från The Village och kollar priser, men då är det ändå ett helt år kvar tills vi borde börja oroa oss för det. Jag tror vi har blivit, mot all förmodan, mogna och kanske för den delen myndiga.

Att åka hit är nog precis som att göra lumpen, fast utan våld men med palmer. Jag skulle rekommendera vem som helst att göra det jag har gjort! Vad väntar du på?

2 kommentarer:

Anonym | 1 augusti 2008 kl. 13:55

Det glädjer mig att du har det bra där borta =) tiden går ruskigt fort när man har kul :P och ni verkar ligga på topp! (schyst namn på läraren ^^)

Anonym | 3 augusti 2008 kl. 07:59

ååååh, danko. du verkar ha de helt jävla underbart där borta! :) härligt grabbis!