Ta tag i saker

Idag var det dags att ta tag i lite saker så klockan 11 drog jag mig mot surfers med en lista på saker att slutföra innan kvällen. På listan stod det att jag skulle införskaffa en väska, en tjocktröja, en bank och lite annat smått och gått. Började i surfers med att lämna in några fler CVs till olika butiker och införskaffade en väska från Billabong, nyaste lädermodellen mitt på paradgatan, för 250kr. Helt under bart!


Cavill Avenue, hjärtat av surfers

Efter två timmar i surfers drog jag mig till Australian Fair som är ett köpcentrum mellan universitetet och surfers. Där träffade jag Mark och J som skulle kika på musikinstrument men skulle först käka. Så vi bestämde oss för att mötas i musikaffären 30 minuter senare så under tiden gick jag och fixade ett bankkonto, visa-kort och internetbank så då var den delen avklarad.

Efter banken gick vi till musikaffären och jag hjälpte Mark att välja ut en bra gitarr till honom och kollade även priser på usb-keyboards. Väldigt sugen.

De skulle senare dra sig hem och jag behövde någonting att äta så jag köpte mig en liter färskpressad juice vilket är kanske det coolaste jag har sett. De hade en stor mixer och några olika smaker. Jag valde "melon rush" men med extra ananas så de kastade i en hel ananas, 10 jordgubbar, 10 boysenbär (tror jag att det heter), lite vattenmelon och is och sen var det bara att dricka. Vitaminer för en hel armé, fr 25kr.


En liten bit av himlen ramlade ner och jag rostade den

Till min vitaminbomb så åt jag mitt livs första subway-macka. en hel fot (ca 30cm) med macka, kyckling och tillbehör. Även den 25kr ochdet räckte mycket väl för att göra mig proppmätt.

Efter att jag hade käkat och handlat lite valde jag att åka hem och han precis duscha och skura lägenheten innan det var dags för ännu en tonfisk middag med 11 vänner.

0 kommentarer: