Ett avslut

För mer än tre år sedan startade jag denna blogg. Det var tänkt som ett verktyg för att jag skulle kunna komma ihåg allt jag gör under min vistelse i Australien men även för att mamma och pappa skulle kunna följa vad jag gör i bilder och texter (om mamma läser på bloggen att jag lever behöver hon inte ringa...). Bloggen var aldrig menad för någon annan än mig själv och min familj. Trots det så uppmärksammade CIS, agenturen jag åkte till Australien genom, min blogg och frågade om de fick hänvisa andra elever vilket de givetvis fick för mig. Detta resulterade i dock i lite mer än vad jag hade förväntat mig och under de tre åren har över 100personer kontaktat mig med frågor och tankar angående Australien och Griffith. Jag hamnade som referensblogg hos CIS, i Aftonbladet under "bloggande utlandssvenskar" och även i Metro och Nöjesguiden runt om i Sverige.

Detta resulterade i att jag har haft ca 10 000 helt unika besökare, 50 000, besökare och över 100 000 sidvisningar. Något jag är väldigt förvånad men glad över.

Nu är jag dock hemma från Australien, jag har min fyrkantiga hatt och mitt äventyr är över. Det är därför dags att avsluta denna blogg och lämna plats för annat. Det har vart riktigt roligt att skriva den och jag kan varje dag klicka mig tillbaka till något av mina ca 700 inlägg och minnas vad jag gjorde exakt den dagen. Något som kommer vara väldigt värdefullt i framtiden för mig och för min familj skulle jag tro. Bloggen lämnas dock öppen för andra studenter, resenärer eller bara folk som hittar bloggen av en slump. Hoppas att fler kan känna att de drar nytta utav den.

Tack för mig!



http://dankogoesaustralia.blogspot.com - www.nicklasdanko.com

0 kommentarer: