Point Danger och Sjuksystrar

I Onsdags bestämde vi oss för att börja lite tidigare än vanligt så jag satte klockan på 5:20 och klockan 6 mötte jag Klemens, Johannes, Adam och George och vi drog iväg till Collangatta för att surfa lite större vågor än vad som vanligtvis finns i Surfers. På vägen spanade vi in Collangatta, Burleigh, Snappers men fastnade för Point Danger (Placebo namn, precis som grönland). Efter att ha vart där i två timmar drog vi till Australia Fair, käkade frukost och jag hämtade ut mitt bankkort och fortsatte senare till Main Beach där vi hittade ett riktigt bra ställe med stora rullande vågor. För mig, som var otroligt trött så känndes det stort men jag lyckades stå upp någon enstaka gång i all fall.


Klockan 6 på morgonen var alla lagom pepp, men det var en underbar dag

Efter att ha surfat i totalt sex timmar så drog vi hem. Då var klockan 13:40 och vi var trötta och glada och redo för att spendera resterande av dagen på universitetet.

Igår torsdag så hade jag uni hela dagen men på kvällen så inträffade det årliga Doctors and Nurses partyt. Jag visste inte så mycket om det mer än att någon hade sagt att några brukar klä ut sig i läkarrockar och bloda ner några vita t-shirts. Så jag dressade mig helt i vitt och fick låna ett stetoskop av Luke.

När jag kom dit så fick vi reda på att det var utsålt och vi möttes av 350-400 sjuksystrar och doktorer. Helt klart den bästa fest jag vart på.


Helt sjukt, festen arrangerades av universitetet. Det är en så otroligt annorlunda inställning till allting här jämfört med Sverige. Det räcker med att säga "Jim Bean, On Campus tour!"


Jag träffade även två nya svenskar
- Innan jag åkte hit läste jag en blogg om två andra svenskar som skulle hit!
- Det kan vara min blogg?
- Nej men de skulle till surfers och plugga i tre år.
- Jo jag ska göra det.
- Jag tror en av dem hette Axel men kommer inte riktigt ihåg den andra.
- Det är nog jag, jag heter Nicklas Danko och alla kallar mig Danko.
- Då kanske det är du...
- Blir du övertygad om jag sätter denna bild på bloggen?


Drog dock hem tidigt med Thomas för att vi ville dra ut och surfa, men mamma och CH ringde mig 7:30 på morgonen och jag hade ställt klockan på 8 så jag trodde jag var vaken nog för att gå upp men somnade om och sov till strax efter 10. Men vad gör det? Ska kanske iväg och surfa senare annars så kan jag se fram emot en grillning med Mexikanarna i kväll.

1 kommentarer:

ChriZtoffer | 29 augusti 2008 kl. 13:46

Haha så vårt lilla telefonsamtal gav dig en liten sovmorgon, var inte det skönt då? ;) :) Tror det löste sig med datorn iaf nu... å det lär ju inte gå nån nöd på er när ni har sånna där fester direkt! :P