IR+HR=ER

Idag började dagen klockan 8:30 då jag gick upp och käkade frukost för att 9:00 möta George och Adam vid the BBQ area och tillsamans varandra mot skolan där vi mötte upp Axel för att sedan dra till sturfers och steka och surfa. Helt underbart väder och lagom bra surf. Var ute i vattnet i två timmar och ungefär en halvtimme var riktigt grym, lyckades äntligen stå upp på båda benen!

Efter några timmar på stranden drog vi och drack milkshakes i solen för att sedan dra oss hemåt, duscha och gå på lektion. Axel som hade haft sin tutorial på morgonen var ledig men jag gick på min första lektion klockan 4, där träffade jag två svenskar och fick en genomgång på hur vår uppsats ska skrivas.

Mellan lektionen och föreläsningen så hade jag två timmars hål och de spenderade jag med en av svenskarna från lektionen och han lärde mig otroligt mycket om hur uppstser är upplagda, hur man ska ta noteringar, hur man ska bo och hitta boende och hur man betygssätts. Trevlig var han också!

Efter lektionen så hade klockan passerat 8 och jag vandrade hem tillsammans med en kaffe och min iPod i natten. Kände mig på något sätt väldigt vuxen när jag gick där, ensam på andra sidan jorden. Precis lyssnat på en genomgång i Eomployment Relations och setat på biblioteket och skrivit ut papper till morgondagen.

Det var helt tyst och helt mörkt, men ändå kände jag mig mer lugn än någonsin. Det är meningen att jag ska vara här.

När jag kom hem höll Nir och Emilie på att laga mat. Ragu som kom hem från Nya Zeeland igår hjälpte också till. Plötsligt kom George, Thomas och Thomas också förbi och efter maten så gick vi ner till filmrummet och kollade på superhjältarna. Det är folk överallt och alla pratar med alla, som en stor familj.

2 kommentarer:

Anonym | 7 augusti 2008 kl. 15:01

Härligt med fler svenskar som hittar hit, fast ni kanske hitta hit först... Vad vet jag vilket fall som helst. Är det inte underbart här nere!?

Ibland blir jag dock lite avis på vädret ni har i surfers jämfört med vad vi har här i Sydney...

Ha det bäst!
www.metrobloggen.se/kakhuset

Nick | 8 augusti 2008 kl. 01:40

Haha jo jag har i alla fall hittat hem :) Adda mig på facebook så kan vi prata mer!