RaceDay

Idag var det den beryktade Race Day, vilket handlar om att alla studenter på Griffith får möjligheten att följa med på den årliga hästkapplöpningen på Guld Kusten. För 300kr får du gratis mat och dricka en hel dag och självklart var det dresscode. Det var verkligen underbart! Hundratals ungdomar, killar i kostymer och tjejer i klänningar och stora hattar. Precis som på film.


Jag, Emelie, Nir, May och Karen

Precis som på midnattstravet i Borlänge så gick det att spela och nummer 2 "Loaded Tycoon" vann 24 dollar till mig, alltså halva biljetten. Jag var mycket nöjd!

Efter några fina timmar i solen så drog vi hem och bytte om, sov middag och packade oss senare iväg igen till Surfers. Med biljetten till the Race Day följde även inträde till klubben The Bedroom med, vilket är min nya favoritklubb. Istället för bord och stolar hade de bara enorma sängar som man fick sitta i, precis som "Bed" i Sex and the city. I'm loving it!

Efter the Bedroom drog vi oss till Coctails and Dreams som låg rakt över gatan. Helena, en norsk tjej som jobbar där hade skrivit upp oss på gästlistan så slapp betala inträde där också. En mycket trevlig club som dock var väldigt lik Etage om det inte hade vart för undervåningen som gick i ett "finare" tema och man slapp alla dansgolvsfyllon och dansgolvsypare.

Klockan 1:15 drog vi hem och jag försökte övertala de andra att åka Limousin hem men de var inte så förtjusta i den iden. Senare satt jag uppe länge och pratade med Nir om skillnader mellan Indien och Väst. Helt sjukt vilka olika synsätt man kan ha.

0 kommentarer: