Helt slut

Nu är jag helt slut, med ett leende som sträcker sig till öronsnibbarna. Dagen började redan klockan halv 9 i morse då vi möttes vid Lukes bil och begav oss till Main Beach för att kolla in vågorna. De var stora och intensiva men vi kastade oss ändå ut och började slåss med oceanen. Väl i vattnet så måste det nog ha sett ut som en cirkusskola då vi voltade, tippade, sjönk och plaskade men trots en stark ström och höga vågor hade vi en underbar dag.

Det bästa tillfället var helt klart när jag tillslut lyckades ta mig så långt ut att jag hamnade bland alla bodysurfare (typ som vanlig surfing men med en mycket kortare bräda som man ligger på). Där var vågorna mycket högre och rullade fram en mycket längre tid innan de bröts. Jag försökte fånga en våg och paddlade på som ett helt roddlag och vågen började bära mig och då märker jag att jag ligger på toppen av en över två meter hög våg. Har nog aldrig haft så mycket adrenalin i kroppen.

Efter tre timmar i vattnet så skulle vi till Brunnies födelsedags fest. En tjej från australien fyllde år igår och hon hade en grillning på stranden som vi efter att ha letat en halvtimme efter kom fram till att de hade vart på samma ställe som vi var och surfade på.

Där käkade vi, spelade fotboll och träffade många nya vänner för att sedan gå ut i vattnet igen och surfa en timme till. Då var man så trött och vågorna hade tappat i kraft så det var inte roligt längre så vi bestämde oss för att åka hem.



Hemma tog vi bara en dusch och begav oss ut igen för nu skulle vi på Buffe middag så jag, Axel, Luke och Thomas drog till Sizzlers och åt mer mat på en kväll än vad jag har ätit på hela min tid i Australien. Efter det så drog vi till surfers men då vi var så trötta så drog vi hem tidigt.

En till som många andra underbara dagar i Surfers Paradise!

1 kommentarer:

Anonym | 18 augusti 2008 kl. 11:53

Vi kanske ska utelämmna de där missödena med sommersaults, katapultande och 2½ meter höga vågor.