Frätande tandkräm och fritt fall

Igår var vi i Byron Bay, eller nästan i alla fall. Det var dagen innan Emelies födelsedag så sju personer från the Village hade bestämt sig för att hoppa fallskärm vid Ballina, bara några minuter från från Byron. Tillsammans hade vi hyrt en buss som passade 15 personer och vi gav oss iväg klockan kvart i sex på morgonen.

Dagen fortskred med att vi 8 som inte skulle hoppa skulle vänta på de andra att bli klara men på grund av moln och vänder så tog det längre tid än väntat så vi hann inte surfa eller något annat vi hade planerat. Men som plåster på såren fick vi gratis lunch och jag fick åka limousin fem gånger! Av dagen lärde jag mig i alla fall att jag ska prova att hoppa fallskärm någon gång under hösten, ska bara fixa ett jobb först.

På kvällen så hade vi en Taco-middag och tillsammans gick vi ut i Surfers för att fira Emilie. En lång och mycket trevlig kväll.

Idag så hade jag ställt klockan på 8:30 och vaknade och var fortfarande väldigt trött, funderade på anledningen till varför och räknade ut att jag hade sovit ca 9 timmar de senaste 72 timmarna så jag stängde nöjt av alarmet och sov 4 timmar till. Då drog jag, Thomas och Axel till surfers och surfade i två timmar.

Kvällen avslutades med kinamat och lite tvätt. Samt så har jag skrivit ett riktigt proffsigt CV för i morgon ska jag på Australian Career fair, en mässa där företag från hela världen kommer och ställer ut för att anställa folk. Ska försöka få in en fot på Bank of China eller varför inte Kellogs Company.

0 kommentarer: