Chill på stranden

Idag tog vi bara en lång sovmorgon och gav oss iväg till stranden och låg där och chillade i några timmar. Där träffade vi två av Tomas vänner, Marisol och Desiree. Efter ca en timme förstod vi att Marisol kom från Sverige och vi fick oss några fina skratt. Annars tog jag en skön promenad i sanden från södra surfers till Cavill Avenue, handlade en läsk och letade efter en strandboll vi kunde spela fotboll med.

Det var då det slog mig, jag stod i kön till en kassa på Woolwohrts, som är som ICA typ, i shorts, T-shirt och flipflop, och kommer göra det varje vecka de kommande tre åren. En mycket intressant känsla då jag är van med att ha skidbyxor på mig när jag går till bussen.

Varför väljer någon egentligen att bo på norra delen av halvklotet? Nu har vi ju egentligen inget val då vi föds där och har allt vi känner och vet där. Men vem börjar egentligen med att anlägga en stad i typ Kiruna? Inget kan växa och ingen kan trivas? Mycket softare att vakna av tropiska fåglar, havsvindar i palmträden och kunna äta frukost på balkongen i bara shorts mitt i vintern.

Lite filosofi från en kassakö i Surfers Paradise

3 kommentarer:

ChriZtoffer | 11 augusti 2008 kl. 22:35

Håller helt klart med dig! Fick jag välja från början skulle jag ju aldrig ens ha kommit på tanken på att bostätta mig här, visst man uppskattar sommaren mycket mer men vintern är ju ett rent helvete... måste nog komma efter er snart, börjar bli kallt här igen... :P

Anonym | 13 augusti 2008 kl. 20:22

filosofin är så vacker så man kan börja gråta :) som sagt så börjar hösten komma i antåg :( äckliga löv och emos täcker gatorna... de har vågat sig ut efter värmeböljan ^^

Taxmannen | 15 augusti 2008 kl. 16:54

Jag ska väll vara Johnny Raincloud och säga att fåglarna är kråkor i storleken av en Airbus A380, allt här har ett energivärde på 800 kalorier/per servering, havet är ganska oförutsägbar och trafiken är bara konstig.

Men det är så sjukt coolt att man saknar ord.