Indiens nationaldag

Idag hade jag min första klass klockan 10, Economics for Managers stod på schemat och idag hade vi en föreläsning om hur man ska räkna ut kostnaden för produktion av en produkt eller tjänst och hur man ska göra för att maximera vinsten.

Efter två timmar med grafer och kaffe så gick jag och Axel till biblioteket, lånade varsin bärbar dator och hade face of duell i harpan, kungen och spindelharpan. Jag vann dock bara Kungen men jag är mycket nöjd med det ;)

Efter att ha spenderat en timme i biblioteket återstod fortfarande 3 timmar till min lektion så jag gick tillbaka, hängde lite vid poolen och läste lite management concept för att få tiden att gå. När klockan väl närmade sig fyra så vandrade jag till klassrummet och hade en lektion till med samma dåliga lärare som jag hade förra veckan. Ska byta tid och lärare nästa vecka, det här orkar jag inte med.

Väl hemma i the village igen så minglade jag runt med lite folk och kollade vad som skulle inträffa senare under kvällen, då det var indiens nationaldag så skulle Nir och Red hålla i en middag klockan 9 men då hade jag ändå mer än 3 timmar tillgodo.

Då satte jag mig ner och försökte komma igång med några av mina inlämningsuppgifter och började bekanta mig med databaser och formellt uppbyggda uppsatser. Just nu känns allt krångligt och svårt men ska söka hjälp nästa vecka och sen tror jag att det kommer gå av bara farten.

Jag kom även på att jag skulle lämna tillbaka en dvdfilm till Remi från Norge så jag sprang över med den hans och Thomas lägenhet och träffade Luke på vägen tillbaka som precis skulle köra till KFC och inhandla friterad kyckling och jag fick honom att köpa ut en låda till mig.

Klockan 9:23 drog vi till Nirs lägenhet och de hade precis börjat laga den indiska maten och hela lägenheten luktade kryddor. Efter en halvtimme var vi över 20 personer där som tillsammans åt Nandi-bröd och någon röra med bönor och ost. Grädden på moset var självklart att man inte fick använda bestick utan skulle få i sig allt med händerna!

- Du arbetar med dina händer för att få mat på bordet, självklart ska du äta maten med samma händer.

Det var i alla fall en helt underbar kväll med vännerna och även många nya ansikten som bland annat Johan från Danmark och Dana från USA.

I morgon är planen att vi ska klockan 9 (eller tidigare om Luke får som han vill) åka till Main Beach och surfa. Klockan 12-2 så är det en grillning på stranden då en på the village ska ha en födelsedags fest där och alla är bjudna. Det sägs också bli den bästa dagen hittills i år så jag har höga förhoppningar! Skriver mer i morgon, god natt!



Ville bara lägga upp en helt klockren bild på mig och mina flat-mates! Grymt glad att jag bor med dem, kunde inte bli bättre!

2 kommentarer:

ChriZtoffer | 16 augusti 2008 kl. 00:35

Hahaha va söta du å Axel var på den bilden då!! XD Förrästen, hur gick det för Axel att äta med händer, mat överallt eller? ;) Hoppas att ni kommer ännu längre med surfandet imorrn! :)

Anonym | 16 augusti 2008 kl. 01:02

Jag kan se lyckan i ditt ansikte ^^