Äntligen

Sitter och äter pasta med chilisås och ska precis börja städa huset men jag måste bara få dela med mig om min dag. För äntligen släppte det för mig!

Vi planerade redan igår att vi skulle mötas klockan 9 vid vår vanliga mötesplats och tillsammans gick vi mot bussen där vi mötte Axel. Idag bestod vår trupp utav mig, Axel, George och hans två systrar och deras vän som är på besök. Surfrapporterna sade att det skulle bli en dålig dag idag men vi valde att dra ner och se vad som hände ändå.

I början var det rådött, axel avbröt efter 50 minuter för att han frös men jag och george låg kvar och hade våg-teori. Efter att ha vart i vattnet i ca 1-1.5 timmar så kom Thomas från Österrike (från och med nu kallad Hubbe) och på något sätt tog han med sig några bra vågor.

Det var ett sånt sammanträffande då vi låg i vattnet och pratade om hur man ska göra en take-of på bästa sätt, alltså hur man ställer sig upp på brädan och det plötsligt kom en våg och vi började direkt paddla. På något sätt så släppte de bara för mig, jag paddlade på som en tok, kände hur vågen började bära mig och med en enkel rörelse så stod jag upp och gled, precis som på en snowboard enkelt och stabilt över vattnet ända in till stranden. Jag hade fångat och surfat på min första riktiga våg.

Lycklig som ett barn så gav jag mig ut igen och lyckades göra samma sak några gånger till. Äntligen släppte det, äntligen surfar jag på riktigt!

3 kommentarer:

Anonym | 13 augusti 2008 kl. 11:54

Gratulerar till surfingen
pappa

ChriZtoffer | 13 augusti 2008 kl. 13:11

Yei, grattis! :D Kul att det kom till slut! Nu ska du bara lära dig åka wakeboard också... ;)

Nick | 13 augusti 2008 kl. 16:20

haha wakeboard är krångligt då du behöver en båt och en som kör! Ska prova kiteboard om någon månad. Då blir det spännande på riktigt!