Bäst Swell

Idag har jag haft en helt underbar dag, redan klockan 9 möttes jag, Axel, Thomas, Tomas och George vid Tomas bil och gav oss iväg på äventyr. Thomas hade idag bestämt sig för att köpa en ny surfbräda då hans shortboard är för svår att lära sig på så han var ute efter en längre, typ 7.2feet. Därför drog vi till Burleigh Heeds till samma butik som jag, Thomas och Axel hade köpt våra brädor. Där lyckades Tomas kommaöver ett riktigt kap, en begagnad men handgjord Ian byrnes bräda som var 7.2feet lång. För bara 300dollar. Sjukt bra kap.

Nu ville vi genast dra ut och prova vår nya utrustning, men när vi tog oss ner till stranden vid Burleigh Heeds så var vattnet lika stilla som en sjö. Det såg mycket dystert ut men vi valde ändå att prova lyckan länge upp på kusten så vi begav oss till Main Beach som ligger norr om surfers. Även där var vattnet lika stilla som en nersövd sengångare. Men vi valde ändå att bre ut våra handdukar och ta en vanlig simtur i havet. Men jag tog på mig min våtdräkt och tog pärlan under armen och gav mig ut i havet.

Det var utan tvekan den bästa dagen hittills, vågorna var tunga men låga så vi kunde fånga våg efter våg och försöka bemästra konsten att stå upp. Lyckades stå upp på nästan var tredje våg men fortfarande ser det inte snygg ut, måste jobba på min teknik. Strax över två timmar senare gick 5 mycket glada grabbar upp ur vattnet, kramade ur våtdräkterna och begav sig mot surfer för att köpa milkshakes.



På kvällen hade vi en diskussion om vår resa till Fiji och en middag för att avsluta kvällen med I am Ledgend och ett paket kakor. I morgon blir det internationella pluggdagen men med en välförtjänt sovmorgon. God natt Sverige!

2 kommentarer:

Anonym | 11 augusti 2008 kl. 23:33

Du verkar ha det riktigt jäkla sweet down there, haha! Är helt galet avis & tänker fortsätta läsa om dina äventyr! :) krampårej

Anonym | 12 augusti 2008 kl. 21:53

Ja! jobba på med tekniken nu. så att du kan (försöka) lära mig sen när jag kommer på besök ;)