1011IRL

Idag hade jag tillslut min första föreläsning. Ämnet var Emplyoment Relations och platsen var Clinical Sience G17 Theater 4. Tiden var 18:00.

Jag vaknade klockan 11 och kände hur min dag hade försvunnit, alarmet klockan 10 hade inte gjort vad det skulle så nu klev jag upp ur sängen och försökte skaka av mig tröttheten. För att uppväga min misslyckade morgon bestämde jag mig för att göra något kreativt med tiden jag hade innan min första lektion. Jag passade därför på att skriva klart mitt CV, ringde George och vi bestämde oss för att ta oss in till Surfers, han för att surfa och jag för att söka jobb. 45 minuter senare hade jag duschat, skrivit ut CVs och vi stod och väntade på bussen.

Väl framme i Surfers sprang han iväg till stranden och jag började gå från butik till butik och lämna in mina papper. Nu får vi bara hoppas på det bäst.

Två timmar senare så möttes vi igen och bestämde oss för att köpa en varsin Starbucks Frappuccino och sätta oss vid stranden. Antagligen bland det skönaste tillfället hittills och ett bra sätt att avsluta ledigheten på. Nu skulle vi tillbaka till universitet och gå på lektion.



Jag och Axel hade samma lektion idag så tjugo minuter innan gick vi till universitetsområdet och till den sal vi skulle ha föreläsning i. Där fick vi under två timmar en genomgång i hur vårt schema kommer se ut de kommande halvåret och vilka moment som krävs för att vi ska få betyg.

Betygssättning:
10% Närvaro på lektionerna (1% per lektion, föreläsningar räknas inte)
10% Essay Draft, 250ord om vad vi ska skriva om
40% Essay, uppsats på 1500ord om något som hör till ämnet.
40% Slutprov

Vi fick även en genomgång i hur vi ska använda biblioteket och skolans databaser för att söka fakta och varför vi INTE ska ha Wikipedia som en källa.

Efter lektionen skulle vi ha en filmkväll men jag ville hem och laga mat först. Nir och George kom över och vi hade mackor och te, riktigt mysigt faktiskt. Sen kollade vi på filmerna Grandmas Boy och 1408 i tv rummet tillsammans med amerikanarna.

1 kommentarer:

Anonym | 30 juli 2008 kl. 19:03

haha grandmas boy! :D

wikipedia haters, illa.. använder alltid wiki :P

vad det verkar skönt där borta! vill hälsa på!:D