Skyhigh

Idag hade vi en riktigt spännande dag (idag igen). Det började med att vi hängde runt och chillade i The Village, tvättade handdukar och städade. Klockan ett hade vi redan kvällen innan bestämt oss för att dra in till Surfers så klockan ett mötte jag Red, Nir, George, Axel och Emilie och tillsammans drog vi oss ut till surfers. Väl där så började det bli mörkt (klockan 3) så vi drog direkt till stranden, hyrde surfingbrädor och våtdräkter för 15dollar och gav oss ut och försökte surfa. Nu fick vi prova på längre brädor och hon i uthyrningsbåset gav mig en 8 feet Mini Malibu (2.4m med rund topp). Det skulle tydligen vara bra för mig men det var som att brottas med en dörr. Nej det blir 6.4 eller max 7.0 för mig. Men jag lyckades i alla fall stå upp på en våg och för Axel gick det också riktigt bra!

Efter vår surfsession drog vi till busshållplatsen där vi träffade några andra Village ungdomar som ville dra ut oss på en Pubcrawl med Plan B (vilken är en arrangör för olika festligheter). Vi fick skjuts av Plan B tillbaka till the Village där de skulle ragga folk men där dissade vi dem efter att få höra dåliga recensioner.

Istället drog jag, Luke, Axel, Caroline och Thomas (som är en ny kille från Tyskland) till Surfers för att gå på natt klubben i Q1. För den som inte vet det så är Q1 med sina 322.5m världens högsta lägenhetsbyggnad och på våning 77, ca 300m över havet så har de en natt klubb. Dit skulle vi och det var helt klart höjdpunkten på min resa hittills. Utsikten och stämningen var underbar och jag hade lätt kunnat stanna längre.



Här sitter hela gänget och dricker "Endless Horizon"




















För att försöka visa hur högt det faktiskt var så är här två bilder, en med och en utan blixt

Efter att ha vart på Q1 i ca 2 timmar skulle vi iväg till ett nöjesfält där man kan åka olika karuseller, släng gungor, hoppas bungeyjump osv. Men det hade tyvärr stängt så istället åt vi pizza och drog till Shooter som är en Westerninspirerad club och dansade och spelade Biljard. Det var också det som fick avsluta vår kväll och vi tog oss hem till klockan två. 5 av 5 Toasters på den kvällen!

0 kommentarer: