Första dagen på resten av våra liv

Idag hände det!

Jag vaknade klockan 9 för att närvara på min sista orientation session vilken var Academic Writing och var egentligen snarlik genomgångarna i Sverige om hur man skriver och lägger upp en uppsats. Vilket visserligen var vad jag hoppades på också.

Efter två och en halv timmes lektion så gick jag hem igen till The Village för att prata med Luke

"Tja Luke, ska vi köpa en surfingbräda idag?"
"Absolut, vi drar direkt!"
"Va?"
"Du har 10 minuter"

Snabba bud ska det vara men 10 minuter räckte precis för att flytta lite pengar och byta tröja och sen begav det sig till Billabong Factory Outlet som bara ligger 5 minuter från vårt campus. Brädorna där var inge bra men för att ge er ett hum om priserna så följer här en lista (ja, jag kommer ta beställningar till min hemfärd i december)

* Billabong Border-shorts - Sverige = ca 1000kr, Australien = 280kr
* Billabong Flipflop - Sverige = ca 200kr, Australien = 60kr
* Quicksilver t-shirt - Sverige = 250-500kr, Australien = 120kr
* Ripcurl Ryggsäck - Sverige = ca 500kr, Australien = 220kr

Så är det någon som ska ha något så skicka bara bild och storlek så kirrar jag det!

Men då vi inte hittade någon bra bräda på Billabong Butiken så ville Luke fortsätta leta så vi drog oss in mot surfers och kikade i några butiker men även där utan resultat. Det var ganska kallt underdagen och höga vågor, några modiga surfare visade vad de gick för när de surfade 3m höga vågor.


Surfers Paradise

Då surfers inte heller gav resultat så drog vi till Burley Heeds(eller hur det nu stavas) och efter att ha sökt igenom 3 butiker så hittade vi tillslut surfarnas mekka.


En av de två rummen med surfbrädor som fanns i butiken, det andra var 4 ggr så stort

En och en halv timme senare hade både jag och Thomas från Tyskland med Lukes hjälpt köpt oss en varsin Surfbräda och allt som hör där till. Lyckan var gjord och dagen kunde inte bli så mycket bättre. Att butiksägaren valde att skicka med oss 7st stora reklambanners med Quicksilver motiv för att dekorera våra rum med gjorde inte saken sämre.


Min nya älskling, tillsammans ska vi mysa i havet

Det var då vi åkte hem till Lukes farbror som bodde i Miami (det heter faktiskt så, en stad söder om Surfers). Han var en riktigt äventyrare och hade spenderat 4 år av sitt liv på resande fot och besökt över 80 länder. Han visade oss minnen från Mongoliet, bilder från Panama och filmer från Costa Rica. Man vart verkligen imponerad av hans erfarenhet och dagen såg ut att bli ännu bättre.


Vi köpte även Roofracks så vi kan få in 5 pers och 5 brädor i en Mitsubishi Mirage

Väl hemma så hade Emilie, en tjej från Belgien flyttat in i vår lägenhet och jag hjälpte henne att hitta lite i lägenheten och packa upp och sen gick vi över till Anna från Mexico och lagade mat. Annas lägenhet var helt tom på folk så när som på Anna så vi valde att plundra den på allt som inte satt fast (eller ägs av The Village) så vi lyckades komma över ett trettiotal galgar och ETT STRYKBRÄDE! Underbart!

På väg tillbaka till vår lägenhet träffade vi George, Nir och några till och de drog med oss till surfers för de ville gå till Q1 (vilket jag såklart inte kan säga nej till)


I en taxi på väg till Q1 vilket också får avsluta dagens inlägg

Så under summering av 19 timmar:
Skola
Outlet
Surfbräda
Motivation
Strykbräde!
Lagad mat
Q1

Helt klart topp 3 av mina dagar här på Guldkusten

2 kommentarer:

Anonym | 26 juli 2008 kl. 11:07

Jag är så sjuuukt avis på dig!!! Fan, skulle vara lite driftig så man kunde göra sånt där ^^

Anonym | 26 juli 2008 kl. 11:57

Hej Nicklas.Kul för dig att du har
det bra vi följer dig och snart är
det dags att plugga,hoppas att det
kommer bli lika roligt puss och kram
Pappa