Road Trip

Idag vaknade jag av att min telefon ringde. Klockan var 9:15 och i andra änden så var det en euforisk Luke som ville ut och surfa för att inte missa en sekund mer av den underbara dag som skulle komma. 10 minuter senare med min bräda i ena handen och en macka i andra stod jag vid Lukes bil och jag, Luke och Thomas drog oss iväg till Billabong Factory Outlet för att köpa wetsuits. Där provade jag säkert över 10st, långa och korta ärmar och ben och modeller och hela köret. Det slutade med att det vart en med långa ärmar och korta ben för att den kändes bäst. 170dollar gick den på. Nersatt från 400dollar.


Det börjar likna något!

Efter det gav vi oss ut till Mainbeach för att prova vår nya utrustning, vilket inte gick då vågorna var rent av livsfarliga för oss då 2-3m höga vågor inte är något att börja med. Så vi låg på stranden i någon timme, byggde sandslott och chillade. Efter det drog vi in till surfers och käkade lunch och började planera våra kostymer till Wild wild West partyt vi skulle på senare under kvällen. Vi fixade en karta till en kostymuthyrningsfirma (som visserligen både var sné och gammal så det tog oss nästan en timme att hitta stället) och Luke hyrde en riktigt cool cowboy dräkt.

När vi kom hem så packade jag upp i mitt rum och gick och åt Tacos hos Caroline. För att sedan äta toasts med mina flatmates. Jag är verkligen glad över att jag bor med dom jag bor med och att jag bor där jag gör. Kunde nog inte bli bättre! (Förutom möjligen en våning upp men orka klaga)

Wild wild west-partyt var roligt men slutade redan halv 12 och efter det drog de flesta till surfers för att fortsätta, jag drog istället hem och dekorerade mitt rum med nya bilder och posters och ska nu gå och sova!

Det tråkiga är dock att tidsskillnaden till Sverige gör att när resten av huset sover så kommer familjen in på skype vilket gör att jag inte kan prata med dem. Men det löser sig! God natt!

0 kommentarer: