You Home away from Home

Nu sitter jag här, i ett mörkt men inte allt för kallt rum bara 10 minuter från det pulserande Surfers Paradise. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig den här känslan. Trotts att det är helt tyst, så nära som på vindens vinande i palmerna utanför fönstret, ljudet av mina fingrar på tangenterna och Nickelback i mina hörlurar. Det känns faktiskt, trots att jag bor i en helt (just nu) opersonlig lägenhet på andra sidan jorden som om jag har hittat rätt. På något sätt så känns det som om det är någon mening med att jag skulle sitta här just nu.

Idag flyttade jag och Axel in i Griffith University Village och vart placerade i kvarter 9 (det heter något på Auberginespråk tror jag men kommer inte ihåg vad). Vi bor här tillsammans med "the assistant manager of the village", en indier som kommer från Nya Zeeland som gillar att kolla på Vänner och äta pizza. Annars så är femrumslägenheten helt tom. Det enda jag egentligen inte gillar till fullo med lägenheten är att den ligger på bottenplan och det 3 meter breda fönstret tillåter mig inte att han någon form av privatliv, men jag ska köpa persienner.

Annars, efter att jag har fått inrett det lite så tror jag att jag utan problem kommer kunna trivas här i minst 6 månader.

Annars idag så har jag och Axel handlat på ett köpcenter ca 2 kilometer från campuset, två långa kilometer märker man snabbt då man har handlat mat för en månad och är för snål för att ta taxi. Efter att ha kånkat kassar i nästan en halvtimme så kopplade vi av med en varsin pizza och började prata med våra vänner över Skype.

Här blir det mörkt redan i sextiden men det blir ljusare och ljusare för varje dag som tur är. På campuset är det riktigt dött då det just nu bara bor ca 100 människor här, men inom en vecka kommer här finnas runt 450st elever och livet börjar på riktigt.

Nu ska jag i alla fall sova efter att ha tagit igen allt jag missat på internet nu när jag har egen uppkoppling och pratat med August i över 2 timmar. Godnatt Sverige!

1 kommentarer:

Anonym | 17 juli 2008 kl. 11:31

alltså seriöst, här sitter jag med tårar i ögonen.. WHAT?! Hahaa!