Duktig Dag

Idag har jag verkligen haft en helt underbar dag! Den började med att jag tillslut lyckades enorolla till alla kurser. Sen fortsatte dagen med en tripp tipp surfers med Luke och Caroline vilket vart helt underbart.

Luke körde oss in till Surfers och visade oss runt lite i staden, försökte att få oss in i Q1 tornet för att sedan visa oss de bästa bitarna av Surfers strand. Väl inne i surfers gick vi till Timezone. Som är en arkadhall och två timmar senare hade vi kört alla möjliga arkadspel, lazerdoom, minigolf och käkat Teryaki (eller hur det nu stavas) vilket var den första middag jag åt ute i Australien.



Senare under kvällen gick vi och shoppade lite, flipflop (som tydligen kallas thongs är, läskigt vad rädd jag vad första gången Luke sade till mig "we better get you some thongs") Sen satt vi på en restaurang precis vid surfers paradise skylten och njöt.

Efter en kort fika gick vi ner till havet och jag fick känna och smaka på stilla havet på riktigt. Det var en mäktig känslan att ha hela havet i ryggen och fram för sig har man surfers skyline med alla skyskrapor och butiker. Helt galet. Jag måste flytta till en skyskrapa!

Vi bestämde oss för att dra hem och väl hemma han vi bara byta om för att sedan dra till tavärnan. Torsdagskvällar är tavärnankvällar och det var bara att ge sig ut i natten. Några timmar senare och bra mycket tröttare sitter jag nu framför min dator och funderar över min dag. Vad saknades och vad hade kunnat göras annorlunda, men dp kommer jag fram till att den var perfekt precis som den var. Trots att det bara var en dag i mängden, i Surfers Paradise.

Ps: Idag såg jag min första Aborigin! Respekt!

0 kommentarer: