Houseparty

Nu har jag inte skrivit på en stund för jag var inte hemma igår kväll. Igår var vi nämligen på en grillfest hos Jamies kusiner och hans vänner. Vi vart skjutsade till ett hus som låg enligt de andra ”nära” men med nära menas 15 minuter med bil (vilket kan liknas med Bjursås). Väl där kom vi fram till ytterligare ett enormt hus. Utan tvekan 10miljoner +. Börjar tro att alla i Australien är rika som troll. Där träffade vi ett gäng på typ 15 pers och alla lika galna. Där fanns så klart surfarna, men även sportkillarna och pluggtjejerna. Surfarkillarna var precis som man kunde föreställa sig dem, flummiga med surfs up attityden och accenten också klart väldigt solbrända. Alla var i vår ålder och de flesta gick på universitetet. Det var väldigt intressant att träffa andra universitetsungdomar så vi pratade mycket om hur studierna går till och vad man ska tänka på, men lärde mig inte just någonting extra mer än att det tydligen ska finnas riktigt snygga internationella studenter på Griffith Gold Coast campus. Det hoppas jag verkligen stämmer för som svensk i Australien så blir man snabbt undernärd på skönhet, hel galet bortskämda vi killar från Sverige är. Vi har utan tvekan världens snyggaste tjejer! (Alla tjejer borde ta åt sig här).

Under kvällens gång vart jag riktigt bra kompis med Jamies kusin Luke och hans kompis Adam, Luke är en surfare som tydligen bor nära Surfers och surfar 4 dagar i veckan. Självklart hade han rastaflätor och en väldigt stereotyp till accent. Adam pluggade hälsa på universitetet och var ett riktigt träningsfreak. Han och jag hade en genomgång av en Australiensisk bil och jag fick provsitta en högerstyrd Hundan (Hundan, eller hur det nu stavas är ett Australiensiskt bilmärke som har gått i konkurs överallt förutom här, är det bra eller dåligt?).

Då det var långt hemifrån och tiden går fort när man har roligt så stannade vi där över natten och folk badade i poolen in på småtimmarna, visserligen var det skitkallt men coolt ändå om man tänker på att de faktiskt hade deras motsvarighet till julafton för två veckor sedan :P Jag badade dock inte utan socialade med resten av gänget istället.

Idag sov Axel och Jamie hela dagen (undrar varför), men jag gick ändå in till Axel för att försöka sociala med honom. Visserligen var han lika social som en säck grus men efter att ha berättat om en konstig dröm jag hade natten innan så kom jag på att jag, för tredje dagen i rad glömde mina våfflor i brödrosten. Hattrick

2 kommentarer:

Anonym | 7 juli 2008 kl. 17:27

Hej Nicklas! Vad roligt att du bloggar om resan. Jag tänker i alla fall hänga med.
/ Jonna

ps. jag tog åt mig av snygga svenska tjejerna, haha. ds.

Anonym | 7 juli 2008 kl. 19:41

HAHAHHA! men vet du varför man säger att det är kort bit då? när det själva verket är en bil med bil? det är för att de som bor där ute har stora gårdar eller ägor, inte undra på att huset var så stort. de antagligen mark också ;) Kul att höra om de svenska tjejerna, jag tar åt mig ;) haha