First time

Idag gällde det! Jag skulle äntligen få nöjet att prova min nya bräda så redan 9:30 tog jag mig ner till vår grillplats (BBQ Area låter coolare) och mötte upp med Goerge, Adam och Mark och tillsammans gick vi mot bussen. Nästa anhalt Surfers Paradise.

Påväg dit skickade jag sms till Axel och Emelie om vart jag var så de skulle kunna komma dit när de hade vaknat, men jag hade ju såklart lyckats väcka hela huset när jag gjorde mig i ordning på morgonen. Jag är tydligen inte tyst som en prästkrage när jag rostar bröd.

Väl nere så hade solen äntligen tittat fram och vi såg frammemot en underbar dag, vågorna var ganska små men långa så vi kastade oss ut i havet. Min bräda var underbar, jag hade hittat mig en ny kompis.


Japp, det är coolt

Svårt som fan är det dock för den som inte redan tror det. Den som ser Surfare på Youtube eller liknande som far fram över vattnet kan lätt tro att det är lätt, men det är det inte. Det krävs många veckor av paddlande innan man ens kan räkna med att stå upp. Men jag kommer dit.


En mycket trött men glad klunga studenter


Under dagen fick jag för övrigt ett ärr på foten som ser ut som Ripcurl logon, hur coolt är det?

2 kommentarer:

Anonym | 28 juli 2008 kl. 19:34

Hoppas att det kommer gå bra med surfingen

Anonym | 28 juli 2008 kl. 20:02

avundsjuk, jag vill oxå vara med! :P