Rainman

Imorse när klockan ringde klockan 10 så hörde jag ljudet av en monsun utanför fönstret. Tydligen har vi hamnat i någon form av regnperiod som ska vara hela veckan ut. Av det dramatiskt tråkiga men ändå ack så mysiga porlandet av att himlen öppnat sig och släppt ner all sin sorg över oss fick mig att av ren instinkt klicka på Snooze-knappen på mobilen för att ge mig en förtjänt extra kvart sömn. Då min mobil inte har blivit laddad sedan Sverige så vart den där kvart ironiskt nog till ett par timmar och klockan ett vaknade jag av en euforisk Axel i nya kläder som härjade om att han hade fått sin väska och hade borstat tänderna av ren lycka.

När vi väl vaknade så fick jag Bacon-duty. Jag skulle steka Bacon för första gången i mitt liv (vilket inte är så konstigt då jag aldrig äter det hemma) och de andra två sprang iväg som två rädda djur. Efter att ha bränt mig på kokande olja och lärt mig att göra hemmagjorda baconchips så avnjöt vi en fullgod frukost.

Då det fortfarande regnade så valde vi att inte åka in till Brisbane utan stannade hemma och socialade istället. Ikväll ska vi nämligen på en grillfest hos några av Jamies kusiner, var av en är lifeguard och surfarlärare! Kan bli riktigt spännande.

Axel fick sin väska idag som jag sade och de hade gått igenom hans inplastade mobil och hans toalettväska. Våra aningar är att schampootuber, adaptersladdar och en mobil faktisk kan se ut som en bomb i en röntgenmaskin. Typiskt Axel!

PS: Sara från GBG (vågar mig inte på att stava ditt efternamn, Thukaka någonting), jag har fått ditt sms 11 gånger nu!

1 kommentarer:

Anonym | 6 juli 2008 kl. 11:26

men cp, fortfarande har ja bara skickat det EN gång (: