Swell

Idag hände det! Idag klockan 12:48 tog jag, Axel och vår nya vän Quincy våra första paddeltag med en surfingbräda i stilla havet. Ca 2 timmar senare, trötta och omtumlade så lyste vi ändå som solar.

Att surfa är för den som inte redan vet det, skitsvårt :P Det ser väldigt lätt ut när Kelly Slater rusar ner för en 10m hög våg och snurrar som en propeller på vägen ner. Nej det ska paddlas, dykas och lyftas. Mycket bra träning med andra ord, och jag räknar med att bemästra min första våg inom en månad dock om jag tränar. Till det behöver jag en bräda, men jag har inte bestämt vilken än, det ska lösas imorgon.

Efter surfingen drog vi hem till universitet och jag köpte äntligen en mobil med Australiensiskt telefonnummer. Mitt svenska nummer finns fortfarande kvar men för den som undrar så har jag just nu (+61)0423350671. Vi kollade även in bokhandeln och vilka böcker vi ska ha till skolan.

Efter det vart det en efterlängtad dusch som avbröts plötsligt av att jag kom till den insikt att jag inte har någon handduk, förutom den där man har till händerna som är stor som en servett typ. Jag måste verkligen ha fler handdukar, måste tvätta och tork tumla handdukarna jag har imorgon för att kunna duscha...

Efter det var det grillfest på The Village och det var gratis korv till alla. Träffade många nya vänner så imorgon ska jag, Axel, Red från Indien, Nir från... någonstans, Georg från Österrike och Chris från Zimbabwe (min vita kung) dra till surfers, shoppa och sedan surfa igen. Det blir grymt!

Höres mer imorgon!

1 kommentarer:

Anonym | 19 juli 2008 kl. 01:26

aaaa, fy fan vad grymt att surfa, jag blir aldelles avundsjuk!!