Trasdocka

Idag har det verkligen vart en soft dag. Vaknade och var helt och hållet trasig. Då menar jag inte bakfull utan jag kunde knappt ta mig ur sängen. Två dagar av surf hade gjort att min överdel inte ville hjälpa mig ur sängen och när jag väl tar mig upp på fötter så märker jag att vi har slut på mat. Vad gör man då? Jo man byter sakta om till skräp kläder för att springa ner till butiken vid The village för att köpa en kopp nudlar men till min stora fasa så var det väldigt stängt. Vad skulle jag göra nu? Inte ett uns energi i kroppen och med känslan av att ha fått en hästspark i bröstet. Det är då jag hör Nir ropa på mig.

"Ska du med till Surfers idag? Vi ska till stranden och steka!" (Nir pratar givetvis engelska)
"Naah, jag ska nog stanna hemma och kolla på en film och inte visa mig på hela dagen"
"Men kom igen, det blir kul, du kan surfa igen"
"Burr"
"Nej men häng med, vi ska sola, surfa, shoppa och käka, det kommer bli kul"

Han hade sagt det magiska ordet, lagad varm mat. Jag sprang genast hem och bytte om med en enda sak i huvudet, EN STOR SAFTIG STEK! Jag skulle få mat, proteiner och fett! Jag var nästan tårögd.

Nir, Emelie, jag och en ny tjej, Anna från Mexico drog oss in till surfers och väl där splittrades vi för jag ville shoppa och äta och de skulle sola. Så jag tog en egen eftermiddag och köpte lite kläder och fick tillslut min Stek som jag hade väntat på, tillsammans med vitlöks smör och pommes.



Efter det så hade klockan blivit nära på sex och jag drog mig till bussen för att upptäcka att jag hade missat den med en kvart och nästa gick om 45 minuter (hata Translink). Så jag spatserade till Billabongbutiken vid Cicle of Cavill och efter att ha kikat runt lite börjat fråga ut personalen om hur jag ska gå tillväga för att söka jobb. Det verkar riktigt lovande. Efter det gick jag till ett café vid Circle of Cavill och kollade på ett avsnitt av Simpsons på deras enorma storbilds-tv (typ 600" = 15m) för att sedan åka hem.

Väl i The Village var det några som skulle ut men jag som fortfarande var lika slut stannade bara för att prata med några vid en balkong, gick och hälsade på några i TV rummet och fixade en mall för en CV. En riktig trevlig kväll faktiskt. Fick ju till och med nöjet att prata med Simon på Skype också, men jag ska starta en fond för insamling till ett ordentligt headset till killen, du låter som Darth Vader ;)

1 kommentarer:

Anonym | 20 juli 2008 kl. 21:53

Hur går det med jobbsökandet?? Hoppas det går bra? Vad är ett CV?