Campus

Idag har det vart en mycket lärorik dag. Med 3st möten inplanerade så gick vi upp tidigt för att klockan 10 infinna oss i Theater 4 G17 och höra på en genomgång för alla som läser något business ämne. Efter det fick vi gratis mat av skolan och vi fick prata lite med "the student guild" om fördelarna med att gå med.

Under dagen följde två andra föreläsningar för de som ska läsa business och hur man ska planera sitt schema och hur man ska se vad som innefattas i kursen. Riktigt lärorikt och fortfarande så känns det riktigt bra.

Under dagen fixade jag även mitt Griffith ID som ger en rabatter på olika saker och gratis inträde till olika evenemang men som även så klart fungerar som din legitimation på skolområdet.

Jag gick även med i student guilden vilket kostade 55dollar men det gav mig 10% rabatt på skolböckerna jag även fick köpa under dagen. Tre böcker för 1700kr (inklusive rabatt). Så nu har jag tre tegelstenar som ligger och väger på mitt bord, kan knappt vänta.

Under kvällen var det gratis hamburgare på The village och även lite lekar för att lära känna de andra på området och jag träffade många nya vänner. Men när natten och kylan kom så gick alla hem till lägenhet 1104, vilket innefattade ca 65pers i en etta. Jag är väldigt glad att vi bor hos Mr R.

Då jag hade känt mig krasslig under dagen så bestämde jag mig för att göra en tidig natt och gick hem redan klockan 11 men hade ändå kanske en av de roligaste kvällarna hittills.




Hittade även den här bilden på NIRs Facebook. JA det är roligt här ;)

1 kommentarer:

ChriZtoffer | 22 juli 2008 kl. 12:47

Haha, coolingarna där då med surfingbrädorna! :D Hoppas att ni lär er nu så ni kan lära mig sen när jag kommer ner ;)