Stranger in a Strange land

Har precis kommit hem från vår första krogrunda i landet på andra sidan. Vi har lärt oss de viktiga reglerna att torsdagar är i studentfesternas tecken. Då är alla universitetsungdomar och super skallen av sig på "the tavern". Väl där kostar en öl 18kr men en Smirnof ice fortfarande runt 50kr för de som undrar.

Ungdomarna här har verkligen en annan syn på krogen och alchohol. Det finns sprit absolut överallt och det är grymt billigt. Alla dricker det jämnt och till allt och blir skitfulla. Just nu är jag väldigt stolt över att inte höra till den gruppen. Tavärnan kanske inte var min grej men det är väl bara att leta vidare.

Annars idag så städade jag rummet, träffade lite nya vänner och betalade hyran. Då jag har skrivit kontrakt på att jag ska bo här i ett halvår så valde jag att betala allt nu, så nu har jag inget att betala i sex månader.

Annars en ganska lugn men varm dag, drack juice på balkongen i nästan 26grader och läste, det börjar likna någonting nu.

Imorgon ska vi till Surfers(om jag inte lyckas lura iväg någon till IKEA, vill ha prylar). Godnatt Sverige, hoppas det blir ett mer meningsfullt inlägg imorgon.

0 kommentarer: