Surfin' Safari!

Igår tog jag med mig Max från Canada, Jason från Holland och Aspen från Norge och vi begav oss mot Burleigh Heeds och målet var att på vägen inhandla killarna en varsin bräda och om det fanns tid ha en surfsession någon stans längs med kusten.

Efter att ha undersökt nästan 10 butiker slutade det ändå med att både Jason och Aspen köpte en varsin bräda i Burleighs Mt Woodgee butik. Samma butik som jag har köpt min i faktiskt. Max hade lånat en bräda av Thomas från Österrike för han ville prova om han skulle ha en shortboard eller en Mini-Mal.

När vi gjort våra inköp så drog vi oss ned mot Corrumbin och hade där en två timmars surfsession och jag tror nästan att det var min bästa hittills. Allting var så mycket lättare än vad jag kom ihåg. Jag fångade fler vågor än jag någonsin har gjort och lyckade svänga några gånger.


Jason, Aspen, Max och Jag. Vad kort jag ser ut! STRÄCK PÅ MIG FÖR FAN!


Saker börjar ordna upp sig!

Sen åkte vi hem till strax efter 12 och jag hade Uni fram tills klockan 8. Jag stannade i The Village och hände tills klockan var efter nio och sen drog jag mig hem till Metron. Jag hade planerat att sova tidigt men istället så drog min flatmate iväg mig till en av hans kompisar och jag spelade Poker tillsammans med fyra från Frankrike och två från Turkiet fram tills efter midnatt.

0 kommentarer: