Bowling och white party

Den här veckan har det egentligen inte hänt så mycket, skolan har kommit igång med tutorials också och jag har fått terminens schema och då det är en kort termin så är det mycket som ska vara färdigt väldigt fort. Samt det faktum att jag åker till Samoa gör ju inte precis saker mindre stressigt men det är lugnt. Jag klarar det.

Annars så har höjdpunkterna denna vecka vart sports sign-on day, arbetet med min marknadsförings plan, en bio efter en lång skoldag och ytterligare en studentfest på vår unibar.

I onsdags var det Sports Club Sign-on day. Vilket är när alla universitetets sportklubbar har en mässa och man får skriva upp sig och gå med i olika klubbar. Jag anmälde mig till Kite Board klubben, Dykarklubben (man kan ta ett dykarcertifikat för 2200kr, i Sverige kostar det över 10000kr!), Surf klubben samt handbolls klubben, men bara för att han som satt i montern såg så ensam ut. Redan för några veckor sedan så anmälde Desiree ett beach volleyboll lag som jag också är med i. Verkar som om jag inte kommer ha problem med att hitta något att göra i alla fall.

I torsdags så hade jag skola från 9-19 så efter en heldag med affärsstatistik (som jag spyr på) och redovisning (som är väldigt intressant) så bjöd Desiree mig på middag och tillsammans med Hester och Jason så åkte vi till Australia Fair och kollade på filmen "Confession of a Shoppaholic". Småkul men annars otroligt dålig film. Men precis vad jag behövde den kvällen.

I fredags var det whiteparty på unibar, Bacardi sponsrade tillställningen och de hade klätt in hela lokalen i vitt, hade en stor scen och alla hade vita kläder. Var riktigt häftigt att se faktiskt, klockan 11:30 när unibar stänger så har de alltid gratis bussar till surfers där festen fortsätter men jag valde att åka hem istället tillsammans med Martin och Dave.

När vi kom hem så märkte vi att någon, (antagligen Dave) hade gjort så vi fick en propp i diskhon och Martin, som tydligen har gjort rörmockeri tidigare var genast igång med att lösa problemet. Efter 30mintuer, lite teamwork och två lammkotletter senare så fungerade diskhon igen och jag låg i min säng. Underbar kväll faktiskt. Jag älskar mina flatmates och Metron. Har aldrig känt mig ens nära på så här hemma någon annan stans i Australien.


Proppen bestod av 70% Ris, 20% klägg, 5% äckel och resten slem.

Idag ska vi till Harbour town efter klockan 5 för att äta "all you can eat Sushi". Kommer bli spännande, målet är att sätta restaurangen i konkurs.

0 kommentarer: