Samoa - Onsdag

Vi vaknade till soluppgången och åt en tidigt frukost. När vi har vår privata ö så bestämde vi oss för att utnytja vår strand och lade oss på varsin handduk och började lapa sol. Dave hittade redan dagen innan en sjöstjärna och var på jakt efter en ny. Jag hjälpte honom att leta och efter en inte alls lång stund hade vi samlat 35 sjösjärnor. Dessa skrev vi våra namn med och gjorde några riktigt coola foton med.


En mycket spännande känsla.

Efter lunch så åkte vi tillbaka till den stora ön och tog en ny träbuss till Lallomanu som vi tillsammans utsåg till paradiset på jorden. Steph var tvungen att lämna oss för att hinna till sitt flyg senare på kvällen resten som var kvar bokade två fales vida Tafua Beach Fales. Vår Fale låg ca 3m från stranden och var det absolut mest exotiska jag har vart med om. Vi spenderade eftermiddagen med att snorkla i korallrevet bara 20m från stranden, bygga sandslott och spela beach volleyboll.


Vår Fale, inga väggar, bara ett myggnät men jag kan inte önska mig något mer heller. Helt enkelt perfekt!

På kvällen så var de en så kallad Fiafia. Varje onsdag är en dag tillägnad fest i den Samoanska kulturen. Vi bjöds på en häftig show med traditionell dans och en ännu häftigare eldshow med elddansare. Undertiden vart vi serverade en 10rätters middag bestående av Papaya, sallad, ris, fisk, pasta med svamp, Currykyckling, sushi, bröd, friterade räkor och HUMMER. Vi fick en hel hummer var, gratinerad med ost och kryddor.


Jag äter min första Hummer! Min kväll var gjord.


Samoansk dans, med Mika i mitten, ännu en ny vän


Elddans, mycket imponerande

Efter att ha ätit på tok för mycket och lärt oss dansa Samoansk dans så avslutade vi kvällen med att sitta i vår Fale och berätta spökhistorier om en japansk turist som försvan för två månader sedan.

0 kommentarer: