QUICKSILVER PRO!!!

Nu har jag vart där, nu kan jag nästan dö lycklig (vilket inte är sant men ett bra talesätt). Efter att ha kört duktigt vilse så kom vi klockan 12 fram till Snappers Rock och Quicksilver Pro 2009. Efter att ha listat ut att Surftävlingen, som vid snappers var väldigt död hade flyttat till D'Bah så han vi precis ta våra platser uppe på en klippa där vi hade god utsikt över de tävlande i vattnet. Precis då som Kelly Slater körde sitt bästa åk för heatet.


Snappers Rock, för små vågor så tillställningen fick flyttas en kilometer söderut


D'Bah, också kallat point danger. Kelly Slater är i vattnet just nu, för det tränade ögat.

Vi gick ner till stranden och stod till slut bara några 100meter från de tävlande ute i vattnet och jag såg hela Taj burrows heat och fick några sjuka bilder med oss när han kom upp ur vattnet för att hälsa sina fans.


Jag och Taj Burrow, observera att jag tar honom på axeln. Är jag cool nu?

En sjukt rolig och spontan dag och den kommer upprepas nästa helg då Finalen går av stapeln. Mycket viktigt!

---

Klockan 4 på lördagen så var det Meet & Greet på Metron och jag träffade några nya människor från Metron. Jag fick även idag min första Flatmate, Martin från Frankrike. Verkar vara en riktigt trevlig kille och det känns som om jag kan lita på honom.

---

På kvällen följde jag med Pappa och familjen till Surfers och åt middag vid Circle of Cavill och efter en trevlig måltid så släpte jag av dem vid deras hotell och åkte tillbaka för att träffa några vänner på Melbas, en club i Surfers. Men jag var inte på humör och klockan halv tolv var jag redan hemma.


Jag och La Familia på en Italiensk restaurang vid Cicle of Cavill

0 kommentarer: