Samoa - Torsdag

Idag vaknade vi igen av soluppgången men på väg mot frukosten så fick vi en rejäl överraskning:

Skynda er till frukosten, vi ska alla mötas där. Det har vart en jordbävning utanför Tonga och vi har fått en Tsunamivarning. Vi får reda på om 10 minuter om vi måste evakuera. Om de inte hinner ringa så om ni ser att vattnet börjar dra sig tillbaka så måste ni springa mot en högre punkt.

Vi samlades alla vid frukosten där vi fick veta att det fanns bussar nog för all personal och alla gäster som var redo att köra oss från stranden. Trots att vi visste att vi skulle få en varning så var man ändå lite orolig. Dave packade snabbt sin väska. Efter en halvtimme fick vi reda på att Tsunamin var inställd och livet kunde gå vidare som vanligt. Efter frukosten så packade vi ihop våra grejer och tog en taxi tillbaka till Apia och Princess Tui. På vägen hem gick vi på marknaden igen och handlade frukt och bananbröd! Min nya kärlek!

På kvällen hade vi blivit inbjudna av vår vän Mika från kvällen innan att se en show på en restauran i Apia. Det visade sig att det var en uppvisning av den Samoanska mästaren i eldshow och vad de andra kunde göra dagen innan kunde han göra med en hand. Han jonglerade, kastade, hoppade och snurrade eld så man vart helt tagen. Otroligt häftigt.

Mika, Jag, Eldmästaren och Luke. Han luktade T-röd

Efter middagen och showen så släppte vi av Lea vid bussarna då hon skulle till flygplatsen. Men vi hade hittat två nya tjejer som valde att följa med oss dagen efter på våra nya äventyr. Vi skulle då till den andra ön Savaii.