Frågor

Skriv en fråga, gällande vad som helst, till exempel: Hur mycket det kostar att plugga i Australien, vilken medeltemperaturen är eller om det finns köttfärs att köpa. Svaret kommer i ett inlägg så fort jag hinner!



Hur du finansierar dina utlandsstudier?

Jag har tagit det stora CSN-lånet som efter att jag har betalat mitt boende och skolan ger mig ca2000kr över i månaden. Detta kan man inte leva på här nere då det tillkommer utgifter som studiematerial, transporter, mobil, internet för att inte tala om mat, nöjen och Surfvax. Till de resterande utgifterna har jag själv sparat ihop pengar.

Har du döpt din bil än?
Japp, den heter Snowball!

Varför flyttade du till Metro on Central?
Jag hade inte haft något emot att stanna i The Village just för "The Village". Men jag hade bara ett 6månaders kontrakt och efter att ha letat efter lägenheter i två veckor med Desiree så kände jag att jag ville prova något nytt. The Village hade även höjt hyran med nästan 800kr i månaden. Jag hade vänner som bodde i Metron förra året och jag gillade det redan då. Jag är mycket nöjd med mitt val!

1 kommentarer:

Sofia | 19 maj 2009 kl. 21:06

Hej,
jag funderar på att plugga Event på Griffith, men vet inte riktigt om jag har råd.
Hur mycket pengar ca skulle du säga att man behöver ha, utöver csn, för att klara en termin? Har man tid att t.ex. jobba som bartender vid sidan av studierna tror du?

Adda mig gärna på facebook eller msn, skulle bli hemskt tacksam för lite tips (:
fiya-@hotmail.com

mvh
Sofia