Shopping och köra vilse

Idag hade jag en heldag med familjen igen. Efter att ha underhållit mig själv med att först försova mig så packade jag iväg mig själv och gav mig in till surfers. Vägen som brukar ta 10 minuter tog idag 40minuter då halva surfers var avstängt på grund av en Triathlon tävling. Men jag kom fram helskinnad och vi begav oss till Outletstaden Harbour Town. Där köpte jag en ny surfoutfit, så jävla nöjd och pappa hjälpte mig godhjärtat att fylla på mitt hittills svältdrabbade skafferi. Nu har jag kängurustek i veckor, för att inte tala om en kasärnsförbrukning av gröt! MUMMA!


Galet nöjd, det absolut dyraste kittet jag någonsin har köpt i Australien. Ca 500kr för topp och shorts!

Jag tog även med dem på en tur till Universitetet, The village och mitt nuvarande Crib och de var imponerade och jag vet att jag har det riktigt bra. Studentlägenhet med 4m till poolen, morgon sol och palmer överallt. Spöar slask och falukorv ganska duktigt faktiskt.

---

På kvällen drog jag in till the village igen och spelade monopol med gänget. De andra gav upp och jag utsåg mig själv till spelets Donald Trump, försökte även fixa till håret så där perfekt - tupé aktigt. Men det gick inge vidare men tur är väl det?

1 kommentarer:

Anonym | 2 mars 2009 kl. 21:11

Man längtar verkligen efter Australien när man läser din blogg. Jag hittade den för ngn vecka sedan och nu är jag fast: ) Så fort datorn åker på så kollar jag om du har uppdat. :P Stalker xD Nej men jag ser verkligen fram emot mitt utbytesår till Australien! Och jag känner allt mer att jag gjort rätt val när jag läser din blogg!