Samoa - Söndag

Sista dagen i paradiset då vi lämnar landet igen klockan 02:20 på måndag morgon. Vi åt frukost och funderade på om vi skulle till Rober Louis Stevensons grav men då solen gassade och vi egentligen inte har haft en enda riktigt chilldag så bestämde vi oss för att stanna hemma och vara riktiga turister. Vi låg i solen under palmerna och lät uvstrålarna förvandla vår hud till en bränd, mysig och snygg massa. Jag läste också ut hela boken American Psycho som är "a playfull but mysterious little book". Jag vart nog en sämre människa efter att ha läst den faktiskt.

Vi spelade massor med kort, pratade om resan och skrev ner stödord för att komma ihåg vår resa. Vi avslutade kvällen med att gå och äta på en kinesisk restauran och handla upp våra sista Tala (Samoanska Dollar).


Sista natten med gänget, en oförglömlig resa! Mycket tack vare dem.

Taxin kom och hämtade oss klockan 10 och vi fick sitta på flygplatsen i över 4 timmar. Men det gjorde ingen, jag fick en stund att summera min egen resa.

Resans Top 5:
Att bo i en Fale vid stranden i Lallomano
ÄTA HUMMER
Vårt cavedive
Alla våra sjöstjärne kompisar
Alla nya vänner

Resans överraskning:
Tsunamivarningen, jordbävningen var hade ett värde av 7.9 på richterskalan. Jordbävningen som orsakade Thailandkatastrofen var på 8.4...

Resans sång:
In the Jungle

Resans kostnad:
Resa = 950kr
12nätters boende (vi hade bokat hela resan på Princess men stannade bara där 4 av 8 nätter) = 1100kr
Mat, Taxiresor, Souvenirer, Transfer till och från flygplatserna (i Australien också) osv = 2100kr
Summa: 4150kr för 8 dagar, All inclusive i paradiset.

3 kommentarer:

Anonym | 25 mars 2009 kl. 18:22

Låter som resan varit underbar och att du levt livet.. som vanligt! :D
Jag har setat och kikat på massa gamla kort från min gamla dator och hittade massa myysiga kort från sommarskolan/vinterskolan! Det är ett på dig och mig som du bara måste se! hahahaaha!! Sååå mycket minnen och jag blir så glad när jag tittar på hur rolit vi hade. :) Jag kan skicka det via msn sen.
Massa krams

Anonym | 26 mars 2009 kl. 12:21

Låter helt fantastiskt. Jag undrar bara hur du kan ha råd att resa så mkt där nere när du har lov samtidigt som du pluggar vilket inte heller är helt gratis!

Anonym | 27 mars 2009 kl. 19:39

Hej! Tänker du släcka ljusen på Earth Hour imorgon?

Ha en trevlig helg!
Leonard