12 timmars surfing

Idag har det verkligen vart en helt underbar dag.

Vaknade klockan 5:44, utsövd men kallsvettades. Trodde jag hade försovit mig och att jag skulle komma försent. Dock hade jag vaknat 16minuter innan alarmtiden och nöjd gav jag mig ut till köket för att laga surfarfrukost, flingor, gröt, bananer och juice.

Ute i vardagsrummet satt Martin och Dave och kollade på tv.

Jag: Har ni redan vaknat?
Dave: Nej vi har inte lagt oss än.
Martin: Mumphg...
Jag: Aja, jag ska till Quicksilver pro idag. Ska ni med?
Dave: Nej jag måste sova.
Martin: JA!!! Oui! HEY!

Jag gick in på mitt rum för att äta min frukost och när jag kom ut igen så låg Martin i koma och valde därför att stanna hemma idag.

Klockan 7 plockade jag upp James från Canada och Espen från Norge och vi gav oss iväg till Snapper Rocks och Quicksilver Pro. Då vi var där redan klockan 8 och tävlingen inte skulle starta på två timmar så surfade vi lite. Men en tung våg och ett överbefolkat vatten gjorde det till en av mina värsta surfdagar någonsin. Men men, vad gör det när man surfar på samma ställe som de höll Roxy Pro Finalen och har hållit Quicksilver Pro i åratal.


Quicksilver PRO, Snapper Rocks 2009

Kockan elva, efter tre timmars surfing så gick vi tillbaka till bilen och bytte om. sen gick vi ner till stranden för att kolla på surfingtävlingen där vi också träffade Jeff, Desiree, Thomas och Molly. Efter att ha sett Mick Fanning, Joel Parkinson och några till så gick vi till D'Bar och åt en god lunch.


Mick Fanning gör sig redo för nästa runda.

Efter lunchen drog vi tillbaka, James köpte ett linne och jag hittade boken "Berget och vågen" som handlar om märket Quicksilver. Mycket intressant och klart värd att hitta på Bokus.se. Efter att ha chillat en stund så var det dags för dagens höjdpunkt. Kelly Slater mot Julius Wilson och alla undrade om Kelly, som har vunnit VM 9 gånger skulle ta sin 10e gång. Men så vart inte fallet, efter en dålig runda med av Kelly så stod mr Wilson som vinnare och publiken vart överlycklig då det var en Queensland kille som hade vunnit.


Publiken vid Snappers.


En nedstämd Kelly vandrar upp ur vattnet. Med tre livvakter. Kan de vara till för sånna som mig?

När deltävlingarna var avklarade så åkte vi hemåt igen, men vi stannade i South Kirra och surfade två timmar till. Helt klart, trots spridda vågor en av mina bästa dagar.

Vi konstaterade i bilen på vägen hem att vi faktiskt lever, andra människors drömmar. Läskigt, verkligen.

0 kommentarer: