Överdos av ris

Igår gjorde vi någonting riktigt roligt. Klockan 17:30 möttes vi i The Village och vi gav oss iväg till Harbour Town för att äta All You Can Eat - Sushi Buffé. Sagt och gjort, 10 hungriga studenter satte sig ner och under nästan tre timmar ökade på sina OMEGA-3 reserver nog för de kommande tre åren. Det var ett jättehäftigt buffé tåg som tuffade runt restaurangen och på släpet stod maträtterna och hade man buffé priset fick man plocka hur många tallrikar man ville. Trots att vi hade Ayako från Tokyo med oss så vann Jason med 13 tallrikar till ett värde av 52dollar. Jag kom trea med mina 11 tallrikar som skulle ha kostat 46dollar men med en all you can eat biljett så kostade det bara 19dollar för allt.


Tuff tuff, ett tåg kommer lastat!


Jag, Espen, Desiree, Jason och Ayako


Tjocka och glada rullade vi hemåt och vad som egentligen skulle vart ett Nya Zealand möte övergick till en bokning och jag och fem andra ska den 11 April åka till Christchurch, Nya Zealand och under 8 dagar åka husbil runt den södra ön. Otroligt spännande.

---

I morse vaknade jag klockan 6:13, åt frukost och plockade upp de andra i The village och strax efter 7 så var vi vid The Spit och i full gång med att surfa. Fyra timmar senare, efter strandlek, surfing, stek och mys så gav vi oss tillbaka. De andra skulle ut på andra äventyr men jag skulle hem och städa, packa och plugga inför Samoa.


Tack till Kat som var dagens fotograf


Japp, det är kul att surfa. Inte riktigt min dag idag men "Surfing is all about having fun and looking cool - Taj Burrow".

Har nu tvättat allt, strykt det mesta (måste köpa nytt strykjärn, den här liknar modellen som Emil brände pappa Antons mage med i Emil i Lönneberga) och packat klart min väska så när som på tandborsten och kameran som fortfarande är på laddning. Jag drog även förbi The Village och hämtade Martins kamera som han glömde i fredags. Hade ett bra snack med Desiree och sade hej då till de flesta andra. Nu är jag riktigt laddad och Luke är till och med nervös. Det här blir bra!

0 kommentarer: