Samoa - Måndag 1

Allting började klockan 10 då Luke kom och hämtade upp mig vid Metron och skjutsade mig till the Village. Underligt nog kom jag på mig själv att jag ägnade de sista två timmarna innan jag åkte med att städa lägenheten och rummet, antagligen något jag har lärt mig av mamma...

Väl i The Village så lånade jag Desirees snorkel och vi gick mot busshållplatsen. Nu började jag känna att det faktiskt var på riktigt, vi skulle ut och åka. Luke var otroligt nervös/peppad. Det var första gången han skulle åka buss och för honom skulle det bli det tredje landet någonsin som han skulle besöka (tror det var mitt 29e eller något) så jag fick direkt ta rollen som Alphahane för att få lite management över det hela.

Vi bytte från buss till tåg vid Halensvale och tåget körde oss ända in till incheckningsdisken på flygplatsen. Väl där hände inget speciellt utom att en knarkhund hoppade på mig och fick ett ryck på min väska. Så efter att fått visa en gränspolis absolut allt i mitt handbagage så var vi på väg. Vi lämnade Australien klockan 17:15 måndagen den 16e Mars och landade klockan 4:55 samma morgon.

Då kör vi!

0 kommentarer: