Summering av mitt "Sommarlov"

Efter att ha vart hemma i två månader nu så är jag klar och ska om en vecka tillbaka till Australien och Guld Kusten. Men då denna blogg först och främst är till för att jag själv ska komma ihåg vad jag har gjort så ska jag summera lovet i korthet.

Jag kom hem i början av december. Jag och Axel hade turen att flyga hem på en så kallad Red-eye-flight, alltså att man flyger nattetid och därför kommer fram på morgonen utvilad och slipper den annars så otroligt jobbiga Jet-Laggen.

Väl hemma så välkomnade mamma, pappa och Axels familj oss på flygplatsen och sen körde mamma hem. Det var faktiskt konstigt att sitta på höger sida av bilen utan att styra. Vi stannade i Gävle för lite svensk husmanskost och åt på McDonalds, där jag även passade på att krama en snöboll på parkeringen.

Hemma fick jag under den kommande veckan träffa hela familjen igen och speciellt mina två kusiner som jag har saknat otroligt mycket. Jag fyllde även år och drog ihop en träff för många av mina närmaste vänner. Vissa kom och hälsade på mig redan första kvällen, vilket jag vart väldigt glad för. Jag har fått ett sådant otroligt gott bemötande av alla och det fick mig att ledsamt inse vad jag faktiskt lämnade för ett halvår sedan. Speciellt August, Jocke, Simon, CH, Alleballe, Rikard, Per, Klings, Malin, Marit och så många fler. Jag är väldigt glad att jag har er för det är ni som har gjort mig till den jag är.

Jag åkte även till Stockholm, var där en vecka innan jul där jag firade min födelsedag tillsammans med pappa och den sidan av familjen. Då fick jag även följa med min bror på release fest för spelet Mirrors Edge på Stureplan. Väldigt överskattad partygata måste jag säga, men jag är väldigt glad att jag fick följa med.

Under december var min mormor inlagd på sjukhuset länge och fick tillslut en Pacemaker inopererad. På julafton samlades som vanligt hela familjen hemma hos oss och mormor var piggare än hon hade vart på många år. Det var en väldigt trevlig dag som jag kommer leva på länge.


Julafton, alla var där!

På juldagen åkte jag till Stockholm igen för att fira jul med den sidan av familjen och sedan åkte jag till Göteborg för att fira nyår. Där träffade jag Caroline, som jag tidigare hade träffat på Peace and Love festivalen i Borlänge i somras. Vi har hållit kontakt under min tid i Australien men nu fick vi träffas på riktigt igen. Jobbigt att jag var tvungen att bli så kär i henne som jag blev nu när jag ska åka igen. Men får väl hoppas på allting har en mening. Jag kommer sakna dig otroligt mycket.

Efter nyår så låg mormor på sjukhuset igen och mamma och hennes bröder spenderade många dagar och nätter hos henne trots att hon var medvetslös mestadels av tiden. Men den 14e januari på morgonen så dog hon ändå. Verkligen sorgilgt att förlora henne då hon alltid har spelat en stor roll i mitt liv och alltid vart med mig och mamma under min uppväxt.


Min mormor är den söta tanten i mitten, kortet togs på hennes 80års dag

Caroline kom till Falun två gånger under januari och trots att vi fick så kort tid med varandra så är jag väldigt glad att jag fick träffa henne. Önskar att vi hade mer tid men jag har inte bråttom heller, vi syns säkert någon gång i framtiden.


Saknar dig som en tok!

Under hela januari så handlade det mycket om mormor och vad som skulle hända efter mormor och jag hade dock tur i oturen som fortfarande var hemma den 30e januari när hon begravdes. Då fick jag även träffa alla de 38 familjemedlemmar och nära vänner som kom på hennes begravning.

Jag har även hunnit med att:
Åka snowboard!


Köra fyrhjuling med vänner på en sjö
Vart med om -22grader (rekord typ)
Festat med mina vänner på Etage OCH Harrys (Finns bara två ställen i Falun)
Vart på en massa Bio (sett Australia två gånger till)
Åkt Spårvagn
Handlat massor med skjortor
Jag har börjat jobba på mitt nyårslöfte att lära mig spela piano
Jag har ätit Sushi med min mamma!
Jag har saknat surfingen varje dag
Jag har fikat med väldigt många och älskat varje sekund av det
Jag har insett hur många bra vänner jag faktiskt har
Jag har inte lagat mycket mat alls
Jag har hållit mig till min budget

Samt så mycket mycket mer jag inte kommer ihåg just nu (feel free to fill in)
Trots att jag är väldigt glad över att ha kommit hem och träffat alla igen så längtar jag också tillbaka. Till mitt liv på andra sidan jorden och allt vad det innebär. Äventyret börjar igen!

1 kommentarer:

Anonym | 3 februari 2009 kl. 18:04

Vadå hur många vänner du har? Du har ju inga? Hur ska du ha det!? :)
Har kommit på att jag har min hand i din men du gör istället rock-tecken eller vad det ska föreställa...en kanin? Snällt...
PUSS