En lång onsdag

Jag hade redan i tisdags planerat att jag, James och Jason skulle mötas klockan 10 för att tillsammans gå till universitetet och ordna med lite byråkrati. Fylla i papper, skriva ner böcker, gå med i student guild och lite annat blandat mys. Efter en dryg timme begav vi oss tillbaka och James körde oss till Super IGA som är den närmaste matbutiken och vi handlade förnödenheter. Jag är så lack på att inte ha ett eget kylskåp och skafferi så jag har hittills handlat mat för att överleva dagen, eller timmen för den delen. Men nu tröttnade jag, köpte fiskpinnar, wienerschnitzel, pizza och potatis. Jag ska aldrig gå hungrig igen!


Passande namn

När jag kom tillbaka så skulle Jason laga mat och James tvätta så jag bestämde mig för att träffa Elvira. Elvira är en tjej jag har haft kontakt med under det senaste halvåret och hon har frågat mig frågor om hur det är att bo i Australien och hur man gör. Nu, ett halvår senare bor hon också i The Village och jag skulle möta henne vid poolen för att välkomna henne.

Då hände den absolut konstigaste grejen på länge!

När jag satt vid poolen och väntade så såg jag en kille gå förbi utanför, han kändes direkt välbekant och jag kände att jag kände honom. Han kollade mot mig i förbifarten, stannade upp och stod stilla. Sen utbrast han, på svenska Men, DET ÄR JU DU!
Då visste jag direkt att det var Axel som jag träffade på min språkresa till Oxford med STS för tre somrar sedan. Helt sjukt vad världen är liten. Han ska vara här en termin och jag vart verkligen glad att se honom, trots att vi inte har haft någon kontakt sedan Oxford.

Efter att ha träffat Axel och senare Elvira så kom James och Jason ner till BBQ Arean och vi delade en flaska vin med lite kex och Cammembert ost (vårt försök att stå över de andra studenterna som super skallen av sig varje kväll) och efter att en ca 20 personer bland annat mina nya vänner Max och Jesus (Jeff) kom och satte sig vid oss bestämde vi oss för att gå ut. Vi Bokade två taxibussar och gav oss av in till Surfers.

Väl där nere så bestämde vi oss för att gå in på the bedroom, utanför stod det att entren skulle vara 10 dollar (typ 50kr) så det är ju okej då det är minst halva mot Sverige. Men när vi kommer in så är alla i kassan jättetrevliga och innan vi vet ordet av så har vi kommit in gratis och så står jag där med en gratis drinkbiljett i handen.

Efter två timmar av sittandes i sängar och dans så bestämde vi oss för att gå till nästa ställe. Klockan är efter tolv men då Surfers stänger runt klockan fyra-fem på morgonen så spelar det ingen roll.

Samma sak hände på nästa club, Cocktails & Dreams. Vi kom in gratis utan problem och jag fick två nya drinkbiljetter. Kvällen var riktigt trevlig, bra vänner, bra drag och tusentals människor. På en onsdag... Lätt en av mina bättre kvällar i Australien.



Sånt här har jag saknat

Kvällen avslutades med en underbar kommentar.

Jesus: Yes I have seen a celebrity, I was working as a dishwasher at a restaurant and I went out to the bar to get a drink and then i saw John Lithgow and I was like "Holy Shit, its John Lithgow!"
Jason: And he was like, "Holy shit, it's Jesus!"

0 kommentarer: