Pacific Fair och Dubbelbio

Idag har det vart en lång dag. Började med att försova mig en timme och vakna till att Desiree hade gjort en juice med bär och saft och grejer som var helt underbar. Till frukosten fyllde vi i våra ansökningar till lägenheten i chevron.

Klockan 12 träffade vi Sandra nere i Surfers och lämnade in våra ansökningar tillsammans till Ray White. Sen gick vi till Starbucks och ringde James för att se vad som hände idag. James och Jason var påväg till Pacific Fair och hämtade upp oss vid Q1

För att hitta till Q1 så är det bara att sikta på den högsta byggnaden i Surfers så står vi där?

Men alla är ju höga?

Jo men vi står vid den som är 100m högre än alla andra.

Jaha den...


Då åkte vi till Pacific Fair, som är det största köpcentret i hela den södra hemisfären och det litar jag på. Vi var där i tre timmar och såg kanske en tredjedel av den... Men det räckte för idag.


Lunch på Pacific Fairs största Foodcourt. Kycklingsnitzel toast, mumma!

Efter en kort shoppingtur så valde jag, James och Jason att följa med Desiree och Sandra och se en biofilm så vi körde allihopa till Australia Fair och mötte upp med Sandra och hennes vän Emilie från England och kollade på filmerna Bridal Wars och "He is just not that into you...".


James, Desiree, Emilie, Sandra, Jag, James



I väntan på nästa film kickade jag och Jason loss på dansmattor, jag känns som om det kommer en uppföljare snart igen

Så en heldag med vännerna, jag har verkligen blivit hemma här nu igen och trivs med livet. Trots att mycket fortfarande saknas hemifrån så känns det som saker går att fortsätta med nu i alla fall.

Tråkigt nog fick vi svar senare under dagen att lägenheten redan hade blivit uthyrd, något rikt par hade gått in och snuvat den framför ögonen på tre fattiga studenter. Men sånt är livet, tack nästa!

0 kommentarer: