Lycka är en egen tvättmaskin

Igår hände det, efter över två veckor av inspektioner, ansökningar, förhandlingar, överenskommelser och väntan så gav jag upp hela den biten och flyttade in till Metro on Central istället. Efter att ha vart på universitetet på morgonen och kollat ut mina böcker, lämnat på lite CSN papper och härjat runt helt som vanligt så ringde jag Metron. Jag och Desiree tröttnade på att förhandla med Elders Real Estate om priset på Sun City Resort så jag tog saken i egna händer och bokade ett möte med Metron en halvtimme senare. James följde med mig.

Efter inte ens en timme hade jag fått tittat igenom tre lediga lägenheter, skrivit på kontrakt för ett halvår, valt parkeringsplats och jag var redan på väg tillbaka till the Village.

Efter att jag hade vart vid Metron så åkte James och Jag till Surfers där vi träffade Pappa, Syrran och Sarka och vi skulle ta med syrran och surfa för första gången. Vädret var dock inte på vår sida då en stark vind från söder skapade en obehaglig ström och surfing skulle vara meningslöst. Efter någon timme på stranden så begav vi oss tillbaka till The Village och jag började frakta över prylar från The village till Metron. Värst vad mycket prylar man packar med sig på ett halvår.

Klockan 7 så träffade jag Pappa och resten igen och vi åkte till Broadbeach och käkade Italiensk mat. Där märkte vi snabbt att vår servitris var från Sverige och vi hade en väldigt trevlig kväll, trots att syrrans spagetti var full med musslor.

Jag lämnade av dem efter 10 och plockade upp min vän Jiska från Holland i Metron och tillsammans åkte vi till Tavern och hängde med gänget från the Village. Jag saknar dem redan men jag ser Metron som ett äventyr också, helt ensam här, kände ingen från början men har väl träffat ca 20-40st redan. Flatmates har jag dock inte fått än, det är sagt att jag ska ha två, en från Saudi Arabien och en från Frankrike. Men de har inte dykt upp än så just nu har jag en trea för mig själv, min dörr är 4m från poolen!

1 kommentarer:

ChriZtoffer | 27 februari 2009 kl. 15:15

Fy satan så nice! :D Tråkigt bara om du har party och nån sen kliver ut genom dörren för att ta lite frisk luft.... ;)

Det du skriver gör mig inte mindre sugen på att komma ner direkt, hmm....