Frågor

Jag har pratat med många av mina läsare och er som funderar på att plugga i Australien över Facebook och msn. Personligen tycker jag att det är det bästa stället att föra en konversation på men ändå så får jag frågor i kommentator fältet här på bloggen. Jag svarar inte själv där men kommer nu svara på frågorna genom bloggen.

Skriv en fråga, gällande vad som helst, till exempel: Hur mycket det kostar att plugga i Australien, vilken medeltemperaturen är eller om det finns köttfärs att köpa. Svaret kommer i ett inlägg så fort jag hinner!


Hur länge pluggade du i Australien?
Jag har som det är nu pluggat en termin i Australien och ska plugga fem terminer till. Totalt tre år.

Hade du någon utbildning innan, studerat på något universitet innan och gjort ett utbytesår etc?
Nej jag åkte till Australien ca 20 dagar efter det att jag tog studenten. Men jag har vart på två språkresor till Oxford, England 2006 och New York, USA 2007.

Vad fick dig att välja Griffith?
Jag kollade först på BOND university som också ligger på Guldkusten men det kostar mycket mer än Griffith. CIS hjälpte mig att först ta reda på vilka kriterier jag hade på mitt universitet: Det skulle ha ett känt namn, ligga på ett exotiskt ställe och vara varmt. Samt så klart erbjuda den utbildning jag ville gå. Det stod vid slutet mellan Pacific university of Hawaii eller Griffith Gold Coast. Det vart Australien då man inte kan få Study och Working VISA i USA samtidigt.

0 kommentarer: