Min BIL!

Jag började dagen med att åka med Desiree på två nya lägenhets visningar i Q1 tornet. Dessa på tvårummare dock bara så det skulle vara jag och Desiree som skulle bo ensama. De var som vanligt otroligt snygga men jag har nu bestämt mig att jag inte väljer att lägga de extra pengarna på en lägenhet den här terminen utan ska istället skriva kontrakt med Metron on Central imorgon. Vill just nu bara bli klar med skiten, har inte packat upp min väska än på två veckor och Thomas kom hem idag så jag sover på en madrass i Nirs rum i natt. Inte fabioulus för fem öre!

Klockan 12 mötte jag upp pappa och resten av familjen på hotellet igen då vi tillsammans med James skulle iväg och köpa bil till mig idag. Vi gav oss iväg i riktning mot Brisbane men hamnade istället på Ferry Road som kryllade av bilaffärer och efter några timmar, en ca tio stycken bilsäljare, massor med papperskrivande och lite funderande så rullade jag ut med en helt egen vit Ford Falcon 2001. En helt underbar bil som kunde bli min med lite hjälp av pappa. Fick även med ett helt års garanti på ALLT, en helförsäkring och tre månaders registrering.

Pärlan saknar ett namn dock, vad tycker ni?

Efter en dag med biljakt så KÖRDE jag tillbaka till hotellet med pappa, hämtade upp Sarka och syrran och tillsammans med James så åkte vi och käkade middag på Outback Jacks.

Jag, Syster Charlott, Pappa Tomas, Stockholmsmamma Sarka och James. Nej jag och syrran har inte en varsin amatörradio, det är grillspett.

När jag kom hem till the village så ville Desiree ut och åka så vi handlade mat och provade bilen. Riktigt häftigt att för en gång skull ha möjligheten att åka vart jag vill, när jag vill utan att be eller tjat på någon annan. EN HELT NY VÄRLD!

Skriver mer imorgon, trött som få och måste göra unibusiness imorgon innan klockan ett då jag ska träffa syrran i Surfers för att lära henne att surfa!

3 kommentarer:

Anonym | 25 februari 2009 kl. 16:44

Varför inte ett namn så lätt, men ändå så elegant, som "Falken"! Iofs svenskt, så bara du som förstår innebörden :P

Sen tänkte jag höra, varför Metron on Central? Bara för att testa något annat, eller var det någonting som inte var så bra på Village? Har hört själv att Metron inte ska vara lika bra, men det behöver ju inte alls stämma, och jag vill verkligen inte skrämmas här :P Det kommer inte från dom säkraste källorna heller ;)

Anonym | 25 februari 2009 kl. 18:13

Vit alltså....hmmm. vad sägs om "Älgen", inte så exostiskt kanske, och älgar är la inte vita heller... Ehm, isbjörn? Passar iofs inte heller i Australien. Har ni vita djur där nere ens? Förutom bleka svenskar? Varför ska jag döpa allt efter ett djur hela tiden?! Herregud. Döp den till vita faran.

Anonym | 27 februari 2009 kl. 08:07

ÄÄhhumm, vill inte vara sån, men vill ändå påpeka att ratten sitter på fel sida. /Åsa