Sammandrag av helgen

Ursäkta för ett kortare uppehåll men internetleverantören till The Village har legat nere och min kontakt med omvärlden har vart lika med noll. Men nu rör det på sig igen.

De senaste dagarna har jag spenderat med att leta lägenheter i Surfers samt umgåtts med mina nya vänner. Jag har spenderat mycket tid med James från Australien och Jason från Holland och jag trivs riktigt bra. James stannar i fyra år och läser psykologi och till lärare, Jason är bara utbytesstudent under en termin men studerar också Business så jag tror jag kommer ha någon lektion med honom.

Vi har mest spenderat kvällarna med att dra ihop folk till middagar eller liknande. I söndags kom jag och James på att vi skulle ha en middag och drog fram grillen nere vid the Villages BBQ area och direkt kom det dit folk med korvar och stekar i mängder. Träffade speciellt en annan kille från Sverige, Arvid från Åmål och han kände till min blogg och visste vem jag var och att bloggen hade påverkat hans val till universitetet. Jag vart riktigt glad över att höra att bloggen var till någon nytta och jag tror och vet att Arvid kommer ha det grymt här nere i Australien.


Jason, Karen, Jag, Randoms x2, James och Naomi

Idag spelade vi poker på James altan och jag fick lära sju personer att spela vändtia och efter några timmars socialande och fuskande så drog vi oss de hela 60meterna till Poolen och träffade ett annat gäng från The Village. Nu var vi nog närmare 40personer och jag träffade många nya personer. Mest Kanadensare faktiskt, kul för att de är lika överrumplade som jag var av det bra vädret då Kanada och Sverige har nästan samma klimat.


Jason, Max, Ayako, Jag, James och Kat. Lägg märke till mitt paket med Hobb-Nobbs...

Idag var jag även i Surfers med Desiree, nu har det blivit så att jag och Desiree med största sannolikhet ska flytta ihop med hennes vän Sandra och tillsammans ska vi flytta till Chevron renaissance. Men vi letar fortfarande efter en lägenhet i Q1 tornet. Men jag har satt ett ultimatum och om vi inte har skrivit på något innan fredag så skriver jag på till Metron on Central eller liknande själv istället. Vill inte dra ut på det längre än nödvändigt.

---

Imorgon ska vi lämna in en ansökan om lägenheten i Chevron, sen ska jag för första gången åka till Pacific Fair.

2 kommentarer:

Anonym | 16 februari 2009 kl. 23:08

OKej nicklas.. Sannigen ska fram! jag saknar dig allra redan, kan hända att det är för att jag aldrig riktigt fick säga hejdå.! Men du,, vad har du för telefonnummer när du bor där nere? kraaam

Anonym | 17 februari 2009 kl. 11:18

Men vad härligt du!! då har vi ju faktiskt chansen att brevväxla :D jag skickar min brevduva "Arne" idag, så får vi se när han kommer fram! han har blivit lite sliten på sista tiden, men han kommer nog fram någon gång under året ;)