Oscars kaos och speed dating

Dagen började med kaos. På grund av O'week så går man inte och lägger sig före 2-3 och det kombinerat med mitt otroliga sug att se Oscarsgalan (vilken jag har sett varje år de senaste fyra åren) så tvingade det mig till att gå upp klockan 6:30. Klockan 7:10 (efter bra många tryck på Snooze knappen) så var jag nere i tvrummet. Där mötte Jason, Kat, Sarah, Katrin och några andra och alla skulle vi se Oscarsgalan. Men då vi tydligen kom precis i tid för att se "The countdown", nedräkningen till galan så satt vi där i två timmar och lyssnade på skitsnack om hur utdaterade skådespelare täcker sina rynkor och när timern kom ner på noll så började röda mattan eventet. Då började en ny nedräkning på två nya timmar till själva galan. Efter en timme så gav jag upp och gick hem och däckade istället. Heath Ledger fick sin Oscar i alla fall så jag är nöjd.

Jag vaknade igen klockan två och kände mig som om jag hade krockat med ett tåg. Satt vid datorn och försökte febrilt få in lite levnadsglädje igen så jag kollade på Hälsoresan men det hjälpte inte särskilt mycket så efter en timme drog jag ner till poolen, softade där en stund, träffade James och några andra och saker började ordna upp sig igen.

Efter en dusch så drog jag med James och Jason till IGA och handlade bröd och när vi kom tillbaka så hade kvällens event, speeddating och bbq redan börjat. Nästan 500personer stod vid bbq området där de hade satt upp en projektor med skärm, ett dj bås och ett Red Bull tält. Saker börjar bli som vanligt igen. Redbull delade ut gratis drinkar till oss och poolen var full med folk fram till klockan ett på natten.


Redbullbilen skulle passa mig precis men jag fick den inte, trots att jag sade "snälla".

Under kvällen käkade vi kängurukebab, träffade folk genom mingel och speeddating och dansade på dansgolvet. En väldigt trevlig kväll med alla mina nya vänner, detta är den riktiga charmen med The Village!

0 kommentarer: