Nya vänner

Idag har det, trots en otroligt seg start, faktiskt börjat röra på sig i Australien igen. Har fått tag på ett gott gäng med nya vänner. James och Jess från Canada, James från Australien, Ben från Usa och en hel drös med annat folk också. Nu känner jag mig inte lika ensam längre utan saker börjar rulla på som de ska.

Dagen spenderades med att först gå på en lägenhetsvisning klockan 10 på Sun city Resort. Där kollade jag och Desiree på en trerummare i 34e våningen precis vid stranden, bara ett stenkast från Cavill Avenue som är den centrala gatan i Surfers. Den var dock för dyr och även efter vår förhandling fick vi ett nej. Men vi går på nästan direkt bara.

Det står nu vid mitt val, Karen vill flytta in i Genesis med en till, Desiree vill flytta in i Q1 med en till. Q1 kommer bli dyrare och kräver lite mer jobb men är då så otroligt mycket bättre än Genesis, som visserligen inte är dålig heller. Det är nu upp till mig vilken jag väljer, vilket också handlar om att välja vänner. Hatar det.

Kvällen spenderade jag med James och Desiree och vi kollade på filmen Twilight, den var mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara så det var positivt i alla fall. Sen när alla andra skulle ut i Surfers Paradise och gå på Singelpartyn så stannade vi hemma och drack vin och åt kex med ost och grät ut på varandras axlar. Det är riktig teambuilding vill jag lova.

Nu sitter och och lyssnar på fransk clubmusik och ska precis sova. Men det är något speciellt med natten, vinden i träden och syrsorna som spelar. Jag vill inte mista en sekund av det.

God natt Sverige

1 kommentarer:

Anonym | 16 februari 2009 kl. 00:41

kul att du börjat blogga igen! fasten jag inte känner dig är det kul att höra om australien, planerar faktiskt att åka dit på grund av dig! / J