Planer och Mål

Nu är det bara några få dagar kvar tills det bär av igen. Jag kommer landa den 10e Februari klockan 23:20 och antagligen sova hela den 11e och kanske 12e till följd av jetlaggen. Det betyder att jag kommer ha ca 20 dagar på mig på Guldkusten innan skolan börjar igen och under den tiden ska jag:


Skaffa en lägenhet
Köpa en bil
Söka och fixa ett jobb
Planera för Samoa



Prioritering ett
blir så klart att fixa en lägenhet att bo i den kommande terminen. Jag valde att inte stanna på the Village den nu kommande terminen då jag ville prova hur det är att bo i en "riktig" lägenhet, närmare Surfers Paradise, närmare stranden.


Så många ställen att välja på, tänk att de typ står tomma största delen av året.

Jag har bestämt mig för att leta och bo med mina två vänner Karen från Norge och Desiree från Nederländerna. Två personer jag verkligen litar på och känner att jag skulle trivas med den kommande terminen. Vi har som plan att bo i någon av höghusen vid stranden, gärna vi Mainbeach eller Paradise Point. Får se hur det går med det.


Desiree, Karen och Emilie på högra hörnet. Emilie har dock åkt tillbaka till Belgien och avslutar sin Master.


Prioritering två
blir att köpa en bil. Jag låg lågt på den punkten under den förra terminen, med flit faktiskt. Ville lära mig området med bussar och promenader istället för att bara följa huvudlederna som det ofta blir när man har bil. Nu vill jag dock ha en stor Stationwagon som rymmer alla mina vänner och våra surfbrädor på taket så vi kan dra på Roadtrips längst Guldkusten under helgerna.


Precis så ska det vara, skulle köpt den bilen men de sålde den redan i november.

Prioritering tre blir att ta itu med situationen med jobb. Jag ska ingen ta upp kontakten med Calvin Klein som vi kom överens med för att försöka få anställning där nu. Fungerar det inte så söker jag vidare. Detta hade vart så mycket lättare om jag inte hade vart så kräsen. Vill ha märken på min CV och föredrar att komma hem från jobbet utan att lukta fritös och grillsås. (Dock för er som är oroliga över ekonomin så vill jag bara understryka att ni kan tjäna upp till 140kr i timmen på McDonalds)

Prioritering fyra blir att tillsammans med Luke planera för vår kommande resa till Samoa. Den 16e Mars flyger vi iväg och stannar i en vecka. Jag vill att resan ska fokusera på Surfing och jag vill ta reda på vad han vill ha ut av resan. Det blir spännande, jag är riktigt taggad!

---

Allt detta är det tänkt att jag ska ha klart innan den 2a Mars då skolan börjar och jag vill kunna fokusera fullständigt på den. Kanske är det dock ett önsketänkande men jag ska göra mitt bästa!

För övrigt så har jag satt upp mål att jag under de kommande två terminerna ska få ut så mycket som möjligt av mitt liv på andra sidan jorden.


Surfa minst två gånger i veckan, gärna fler.
Träna tre gånger i veckan (utöver surfing)
Äta mer grön mat och fisk (både för hälsan och för ekonomin)
Lära mig spela piano innan 2010 (yes, nyårslöfte)
Börja med mina uppsatser tidigare den här gången, älskar att jobba i sista minuten dock men vara bättre förberedd.
Gå ut varje termin med ett snitt över 6.0 (det blir svårast)
Köpa flygbiljetter i tid till alla lov. (Att flyga till Malaysia + Bali för under 1000kr är något jag vill dra nytta av)
Samt så klart, ha "The time of My life"


Trots att det bara är några dagar kvar innan jag åker så känns det ändå som om allt är väldigt avlägset från minusgrader och vallar med snö. Men det blir det ändring på, snart är jag där igen. Med sand mellan tårna, glasögon i håret och en luftig skjorta som rör sig i den lätta havsbrisen.

Så tillsvidare får jag hålla mig till filmer som dessa, allt filmat vid South Straddie och The Spit. Våra bästa hang-outs!

0 kommentarer: