Provvecka och Cowboykalas

Ursäkta att jag inte skriver särskilt mycket just nu men som jag har påpekat innan så har jag två prov denna vecka, på lördag närmare bestämt. Jag är klar med mitt plugg i Business Stats (så när som på någon övning) och nu ska jag ta tag i min Accounting. Tur att är bra mycket roligare än Business Stats. När kommer man någonsin ha en anledning till att räkna ut "Normal distributions with the same variance but different means". Aja ska det göras kan det lika gärna göras ordentligt.

Nu ska jag ta ett kort break och gå på min första Volleyboll träning. Jag, Thomas, Nir, Karen och Desiree har startat ett volleyboll lag och kommer ha matcher varje onsdag från och med nu. Skönt att göra något tillsammans med dem då jag tycker att jag har tappat kontakten med dem sedan jag flyttade till Metron. Vilket också är den enda nackdelen här.

Annars så hade Nir ett födelsedagsparty i lördags. Temat var Cowboy/Outback. Jag drog med mig Martin och när vi kom till The Village var det nästan 100personer där då flera fester hade gått ihop till en stor nere vid poolen. Kvällen fortsatte i Surfers men jag drog tidigt och lagade natttoasts med Dave som fortfarande var vaken.

När vi var inne på Cocktails and dream så förskte alla vakter dra av mig hatten "Du blir för anonym på övervakningskameran". Hur ska jag kunna vara anonym om jag är den enda av tusen personer som har hatt?

I söndags så vart jag och Axel bjudna på en middag med Monica från CIS. Hon var här för att kolla på deras universitet som de erbjuder och passade på att träffa mig och Axel för att se hur vi har det och så vi kan svara på frågor från andra studenter. En riktigt trevlig kväll. Jag fick ett väldigt seriöst intryck av hela CIS efter att ha diskuterat med henne om hur många studenter de skickar iväg och vart. Verkligen glad för att jag hittade dem då det plötsligt vart väldigt lätt att ta mig dit jag är idag.


Extra Business humor! Haha! Priceless!

0 kommentarer: