Nya Zeeland - Dag 8

Idag var det vår sista dag i Nya Zeeland, vi begav oss från Hamner Springs runt tiotiden och kom tillbaka till Christchurch strax efter elva. Då vi inte skulle lämna tillbaka bilen förens vid ett så tog vi en tur i Christchurch, handlade upp våra sista pengar på Starbucks och souvenirer. Samt så klart, såg massor med kyrkor. Mitt på torget hade dock idag Nya Zeelänska Buddisters förening årsstämma så vi stod mitt i Christchurch och bevittnade ritualer och ceremonier av buddister. De hade till och med någon upplyst guru som var där och kastade lyckopuder på oss alla. Häftigt var det.


Jag framför en kyrka i Christchurch!

Efter det så städade vi ur husvagnen, hets åt all mat vi inte hade ätit upp än och torkade bort vad vi trodde var repor på utsidan men som visade sig vara döda insekter.

Strax efter ett lämnade vi tillbaka husbilen och fick skjuts till flygplatsen av företaget där vi träffade mina vänner från Metron. Vi flög tillbaka och tog sedan en buss från Gold Coast airport till Australia Fair där jag sade hej då till resten och tog en taxi hem. Duschade, beställde en pizza och andades ut. Tillbaka till livet igen.

0 kommentarer: