Motorvägsblokad i cyberspace och svininfluensa

Har inte kunnat skrivit på länge nu då mitt internet slutade fungera i måndags. Här i Australien går man på en kvot av data varje månad och jag har 3gb. Detta betyder att jag kan ladda ner 3gb data på en månad inklusive allt från skype till torrents. Jämfört med Sverige där jag kan ladda ner 3gb per timme så är det självklart en omställning men det fungerar förvånansvärt bra. Jag tog slut på min kvot i måndags natt när jag laddade ner dokumentären Zeitgeist och då jag får en ny kvot imorgon (fredag) så orkade jag inte bry mig.

Nog om detta. Veckan har vart lugn, har skrivit all dö-text på min marketin plan och letar nu bara efter akademiska journaler för att backa upp vad jag har har fått fram. Har bestämt mig att min framtid ligger i marketing då jag just nu arbetar med att utveckla och lansera en ny alkoläsk. Samt arrangera en enorm marknadsförings kampanj där jag organiserar 14partyn runt om Australien. Mumma!

Annars har jag fått tillbaka mina prov i Accounting och Business Stats vilka jag är väldigt nöjd med samt så har ytterliggare en tisdag passerat och jag har 5 nya Cheap Weekly rentals i min bokhylla. Filmerna denna vecka vart The Aviator, An inconvinient truth, The Matrix, Ladder 49 (Alleballes tips) och The Bucket List.

Igår var vi på premiären av Wolverine och då man inte får sittplatser i biograferna i Australien så är det först dit får bäst plats. Vi var därför där mer än en timme innan och hade allsång i salongen medans vi väntade på filmen.

Idag har jag som vanligt skola hela dagen och då man börjar klockan 9 med en föreläsning i Accounting så känns det som att få en tegelsten i huvudet. Bättre start på dagen än Special K.

Annars har givetvis veckans buzz handlat om svininfluensan (eller H1N1 som den heter då INGEN har blivit smittad genom grisar). Trots att Australien hittills bara har haft två möjliga fall som båda visade sig vara falska så är folk oroliga. När vi satt och kollade på Wolverine i biosalongen och någon bakom oss hostade så började folk skruva på sig.

Trots att H1N1 är en allvarligare sjukdom än Fågelinfluensan som skulle döda hela befolkningen för några år sedan så finns det hittills ingen risk till panik. 159 människor sägs ha dött av influensan i Mexico, dock så är bara 7 av dem 100% bekräftade att det faktiskt var influensan och inget annat.

Alltså har media hypat upp detta också för att sälja lösnummer så klart. Mitt tina tipps blir därför: Tvätta händerna, Dela inte sugrör och köp aktier i Roche ltd så ska vi nog överleva den här också.

1 kommentarer:

C | 30 april 2009 kl. 05:55

Det finns faktiskt ingen bättre start på dagen än Special K, skärp dig ? :)